Pregled bibliografske jedinice broj: 625985
Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju?
Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju? // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 227-227 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 625985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju?
(What teachers think - why students cheat?)
Autori
Hanzec, Ivana ; Maričić, Antonija ; Štambuk, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 227-227
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učeničko/studentsko varanje; razlozi varanja iz perspektive nastavnika; prevencija
(student cheating; reasons for cheating from the teachers' perspective; prevention)
Sažetak
Temelj svake prevencije, pa tako i prevencije učeničkog/studentskog varanja, je utvrđivanje uzroka promatrane pojave. Dosadašnja istraživanja uzroka varanja ispitivala su najčešće učenike i studente koji su gotovo uvijek kao jedan od eksternalnih razloga navodili nastavnike, odnosno njihov pristup učenicima/studentima i organizaciji ispitnih situacija. Za kvalitetno planiranje prevencije stoga je važno upoznati i perspektivu samih nastavnika: što oni misle o razlozima varanja, vide li sebe kao jedan od uzroka ili odgovornost pripisuju društvu te učenicima/studentima. Kako bismo odgovorili na ovo pitanje, proveli smo on-line istraživanje na prigodnom uzorku nastavnika (N=400). Zanimalo nas je hoće li se razlikovati procjene nastavnika ovisno o tome jesu li zaposleni u osnovnoj, srednjoj školi ili na fakultetu, zatim procjene nastavnika različitog radnog staža te nastavnica u odnosu na njihove muške kolege. Rezultati su pokazali kako su nastavnici svih triju razina obrazovanja skloniji razloge varanja pripisivati faktorima vezanim uz organizaciju ispitne situacije i sankcioniranje varanja nego faktorima vezanim uz učenike/studente. Usto, nastavnici na fakultetu manje su skloni pripisivati razloge varanja faktorima vezanim uz učenike nego oni u osnovnoj školi. S tim razlozima se najmanje slažu nastavnici s najduljim radnim stažem (duljim od 20 godina) i statistički značajno razlikuju od nastavnika s najkraćim radnim stažem (do 5 godina) koji o tome imaju neutralan stav (niti se slažu niti ne slažu s tvrdnjama). Razlike s obzirom na spol nisu se pokazale značajnima. Dobiveni rezultati su interpretirani u smjeru važnosti nastavničke uloge u razvoju strategija prevencije i nošenja s problem učeničkog i studentskog nepoštenja na svim razinama obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb