Pregled bibliografske jedinice broj: 625973
Mjerenje predčitačkih vještina glasovne analize i sinteze u hrvatskom /materinskom jeziku na početku prvoga razreda osnovne škole
Mjerenje predčitačkih vještina glasovne analize i sinteze u hrvatskom /materinskom jeziku na početku prvoga razreda osnovne škole // X. međunarodni kroatistički znanstveni skup - Zbornik radova / Blažetin, Stjepan (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2012. str. 301-312 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 625973 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje predčitačkih vještina glasovne
analize i sinteze u hrvatskom /materinskom
jeziku na početku prvoga razreda osnovne
škole
(MEASURING PRE-READING VOCAL ANALYSIS AND
SYNTHESIS SKILLS IN MOTHER TONGUE/CROATIAN
AT THE BEGINNING OF THE FIRST GRADE OF
PRIMARY SCHOOL)
Autori
Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
X. međunarodni kroatistički znanstveni skup - Zbornik radova
/ Blažetin, Stjepan - Pečuh : Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2012, 301-312
ISBN
978-963-88818-4-7
Skup
X. međunarodni kroatistički znanstveni skup
Mjesto i datum
Pečuh, Mađarska, 21.10.2010. - 22.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
predčitačke vještine ; glasovna analiza i sinteza ; hrvatski jezik ; prvi razred osnovne škole
(pre-reading skills ; sound analysis and synthesis ; the Croatian language ; first grade of primary school)
Sažetak
Preduvjet za ovladavanje vještinama čitanja i pisanja je sposobnost raspoznavanja glasova u riječi i sintetiziranje tih glasova u cjelovitu riječ te uočavanje značenja riječi. Hrvatski je jezik u svojoj strukturi analitičko sintetički pa je važnost mjerenja predčitačkih vještina (glasovne analize i sinteze) preduvjet za organizaciju primjerenog metodičkog pristupa početnom čitanju i pisanju. Rezultati ovog istraživanja pokazatelj su razvojne pismenosti učenika na početku prvoga razreda osnovne škole, a istodobno se mogu koristiti pri strukturiranju pisanih i audio materijala te metodičkih artefakata namijenjenih početnom čitanju i pisanju. Svrha istraživanja je prepoznati inicijalno stanje predčitačkih vještina kako bi učenici ovladali tehnikom čitanja do razine automatizacije. Pristup utemeljen na znanstvenim pokazateljima omogućuje čitačima, polučitačima i nečitačima napredovanje u skladu s njihovim mogućnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb