Pregled bibliografske jedinice broj: 625811
Društveni aspekti matematičkog obrazovanja
Društveni aspekti matematičkog obrazovanja // Revija za sociologiju, 42 (2012), 2; 161-186 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 625811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni aspekti matematičkog obrazovanja
(Social Aspects of Mathematics Education)
Autori
Puzić, Saša ; Baranović, Branislava
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 42
(2012), 2;
161-186
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
matematičko obrazovanje; ljudski kapital; znanje visokog statusa; aktivno građanstvo; postignuća iz matematike; obrazovna politika; postindustrijsko društvo
(mathematics education; human capital; high status knowledge; active citizenship; mathematics achievement; educational policy; post-industrial society)
Sažetak
U radu se ispituje dvojna uloga matematičkog obrazovanja u društvu i to s jedne strane kao instrumenta tehno-ekonomskog razvoja, a s druge kao mehanizma za postizanje društvenog statusa. U tu svrhu razmatra se uloga matematičkog obrazovanja u povećanju ekonomske produktivnosti i kompetitivnosti, u (re)produkciji društvenih nejednakosti, kao i njegova važnost za aktivno građanstvo. Polazeći od koncepata ljudskog kapitala i znanja visokog statusa zastupa se teza da se ekonomski i statusni aspekt matematičkog obrazovanja ne mogu razmatrati odvojeno budući da aktualno (pre)naglašavanje ekonomskog aspekta pojačava tendenciju ka obrazovnoj reprodukciji društvenih nejednakosti što u konačnici može biti ekonomski disfunkcionalno. Autori naglašavaju potrebu za odmakom od obrazovnih politika usmjerenih primarno na ekonomsku učinkovitost pojedinca - svaćenog kao apstraktnog nositelja ljudskog kapitala - prema politikama koje pitanje razvoja ljudskih resursa povezuju sa smanjenjem strukturalnih nejednakosti u (matematičkom) obrazovanju i društvu općenito.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- SCOPUS, SocINDEX (EBSCO)