Pregled bibliografske jedinice broj: 625563
Kako budući učitelji i edukacijski psiholozi vrednuju obrasce kreativnosti u dječaka i djevojčica: Smjernice za razvoj kreatinvosti u odgojno-obrazovnom kontekstu
Kako budući učitelji i edukacijski psiholozi vrednuju obrasce kreativnosti u dječaka i djevojčica: Smjernice za razvoj kreatinvosti u odgojno-obrazovnom kontekstu // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja 21st Ramiro and Zoran Bujas Days - Book of abstracts / Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I., Huić, A. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 183-183 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 625563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako budući učitelji i edukacijski psiholozi vrednuju obrasce kreativnosti u dječaka i djevojčica: Smjernice za razvoj kreatinvosti u odgojno-obrazovnom kontekstu
(How future teachers and educational psychologists evaluate creativity in girls and boys: guidelines for development of creativity in educational context)
Autori
Rački, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja 21st Ramiro and Zoran Bujas Days - Book of abstracts
/ Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I., Huić, A. - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 183-183
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativnost u djece i adolescenata ; mjerenje kreativnosti
(creativity in children and adolescents ; measurement of creativity)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je vrednovati identične obrasce stupnjevanih kreativnih ponašanja kada su oni prisutni u dječaka odnosno djevojčica. Prikupljeni je skup od 313 ponašanja koja djeca osnovnoškolske dobi spontano pokazuju, procijenilo ukupno 9 edukacijskih psihologa na ljestvici od 7 stupnjeva uspoređujući jedno ponašanje s drugim na indikativnosti (tipičnosti) ponašanja za kreativnost (N = 9 ; α = .96 ; RMSEA=.073, RMSEA 90% = 0.053-0.094). Ponašanja su podijeljena u kvintile po indikativnosti za kreativnost. Oblikovana su 64 opisa imaginarnog djeteta. Svaki se opis tj. „dijete“ sastojalo od različitih ponašanja (oko 5 ponašanja po opisu) iz istog kvintila (ukupno 13, 13, 13, 13 i 12 djece iz 1. – 5. kvintila). U prvom su podistraživanju sudjelovali budući učitelji razredne nastave u Osijeku (N = 108) koji su nezavisno procijenili 64 opisa koji su bili prethodno rodno definirani kao Dječaci odnosno Djevojčice po stupnju (1-7) kreativnosti i inteligencije koje pokazuju. U drugom su podistraživanju, nakon godine dana, sudjelovali budući učitelji razredne nastave u Slavonskom Brodu (N = 40). Iste su opise ponašanja, napisane u rodno neutralnom obliku, procijenili po stupnju kreativnosti i inteligencije koje opisano dijete pokazuje, uz zahtjev da odrede radi li se u opisu o dječaku ili djevojčici. Dakle, na dva su načina na dva uzorka s razmakom od godine dana utvrđene mjere kreativnosti i inteligencije djeteta iz opisa. Utvrđeno je značajno pozitivno slaganje učitelja i psihologa u tome što je kreativnost, ali i u kojoj je mjeri kreativnost određenog stupnja i vrste primjerena dječacima odnosno djevojčicama. Tri podistraživanja s drugačijim nacrtima konvergiraju prema zajedničkom nalazu rodne pristranosti sadašnjih i budućih obrazovnih djelatnika u procjeni kreativnosti u dječaka i djevojčica, sukladno populacijskim razlikama žena i muškaraca u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)