Pregled bibliografske jedinice broj: 625470
Kristocentričnost Koncila (Drugi vatikanski)
Kristocentričnost Koncila (Drugi vatikanski) // 50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962.-2012.)
Zagreb, Hrvatska, 2012. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 625470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kristocentričnost Koncila (Drugi vatikanski)
(Cristocentrism of Council (II. vatican)
Autori
Karlić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962.-2012.)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2012. - 17.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Kristocentričnost/kristocentrizam; Drugi vatikanski sabor; teologija; kristologija; antropologija; Crkva; čovjek; svijet
(Cristocentrism; Christology; Antropology; Church; man; world)
Sažetak
Glavna svrha teologije bila bi promišljanje i razumijevanje Božje objave i sadržaja vjere: otajstvo trojedinoga Boga, utjelovljenje Sina Božjega, njegov pashalni misterij, poslanje Duha Svetoga. Drugim riječima, predmet je teologije Bog koji se svojim spasenjskim djelovanjem u korist čovjeka otvara i dariva u Isusu Kristu. Konkretna osoba Isusa Krista, budući da je središnja os kršćanske vjere, daje njoj samoj i ključ za iščitavanje svega drugoga: za razumijevanje i spoznavanje Boga, čovjeka i svijeta, objave, milosti i otkupljenja, crkvene zajednice, budućnosti, morala i konkretne kršćanske prakse. Središnje mjesto Isusa Krista u teologiji proistječe ne samo iz činjenice da on objavljuje Boga, nego i zato što je ključ razumijevanja tajne zvane čovjek. Drugi vatikanski sabor predstavlja jedan od temeljnih zaokreta u povijesti Katoličke crkve, posebice u njezinu odnosu prema svijetu, prema suvremenom čovjeku i društvu, ali i u shvaćanju same sebe, svoga unutrašnjeg uređenja i poslanja. Tijekom proteklih pet desetljeća o Saboru se uglavnom govori(lo) i pisalo kao o iznimno važnom događaju za život Crkve našeg vremena, što on doista i jest jer je označio početak velikog procesa obnove koji zahvaća razne vidove života Crkve i sve njezine članove. Iako Sabor nije posebno proučavao niti posvetio ijedno poglavlje sustavnom izlaganju kristologije ili cjelovitijem kristološkom nauku, kao što se to može reći npr. za ekleziologiju, ipak nalazimo dosta kristoloških elemenata u gotovo svim saborskim tekstovima. U njima se često ističe i govori o Isusu Kristu kao središtu i temelju svakoga govora o Bogu, o čovjeku i o svijetu. Pitanje odnosa Isus Krist-čovjek-svijet nije tek nekakvo teološko ili koncilsko pomodarstvo, nego je to esencijalno i egzistencijalno pitanje kršćanstva kao takvoga, jer obuhvaća samu njegovu bit. Drugi vatikanski sabor je na neki način „izazvao“ ili pozvao postsaborsku teologiju (sve do danas!) da nastavi produbljivati misterij Isusa Krista i njegovo središnje mjesto (tj. kristocentričnost) u svekolikoj teologiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
203-2263053-2467 - Lik Blažene Djevice Marije u franjevačkom propovjedništvu XVIII. st. (Karlić, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb,
Fakultet filozofije i religijskih znanosti,
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb,
Katolički bogoslovni fakultet, Split,
Katolički bogoslovni fakultet, Đakovo
Profili:
Ivan Karlić
(autor)