Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 625463

Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine


Novoselić, Daniela; Bogut, Irella; Užarević, Zvonimir
Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 129-145 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 625463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine
(The Prevalence of Environmental Topics in Elementary School Science Textbooks in Croatia and in Bosnia and Herzegovina)

Autori
Novoselić, Daniela ; Bogut, Irella ; Užarević, Zvonimir

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62 (2013), 1; 129-145

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
ekologija; odgovorni stav prema prirodi; Priroda i društvo; prirodoslovne kompetencije
(ecology; responsible attitude towards nature; nature and society; natural competence)

Sažetak
Predmet ovog rada je ustvrditi zastupljenost tema koje su u funkciji odgoja i obrazovanja za okoliš u udžbenicima predmeta Priroda i društvo od prvog do četvrtog razreda u osnovnim školama Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine te temeljem toga dati preporuke za izmjene i dopune Nastavnog plana i programa. Sukladno odredbama Zakona o udžbenicima, za ovo su istraživanje korišteni udžbenici i njima pripadajuća dopunska nastavna sredstva koja su objavljena u Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine. Kvalitetni i dostatni ekološki sadržaji u udžbenicima kao i suvremene strategije poučavanja preduvjet su stjecanja temeljnih prirodoslovnih kompetencija, razvoju odgovornog stava prema prirodi i okolišu, što pridonosi razvijanju potrebe za usklađivanjem čovjekovih potreba s očuvanjem prirode. Učenjem o ekološkim temama učenici razvijaju logičko, stvaralačko i kritičko mišljenje, usvajaju znanja potrebna za očuvanje prirode, izgrađuju se pozitivni stavovi prema uporabi prirodnih bogatstava uz održivi razvoj, čuvajući prirodnu ravnotežu i biološku raznolikost. Rezultati ukazuju na izuzetno slabu zastupljenost ekoloških tema u navedenim udžbenicima. Postojeći sadržaji ne potiču konceptualno razumijevanje i rješavanja problema. Program je neusklađen sa zahtjevima koje suvremeno društvo postavlja pred školu. Programska koncepcija ekoloških sadržaja udžbenika iz Prirode i društva ne prati razvoj matičnih znanosti (biologije, geografije) i nisu prilagođeni stupnju kognitivnog razvoja učenika. Rezultati ovog istraživanja pokazuju potrebu promjene paradigme u smjeru izrade suvremenog Nastavnog plana i programa s povećanim brojem ekoloških tema sa svrhom uspješnijeg usvajanja znanja i stavova za očuvanje prirode.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Novoselić, Daniela; Bogut, Irella; Užarević, Zvonimir
Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 129-145 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Novoselić, D., Bogut, I. & Užarević, Z. (2013) Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (1), 129-145.
@article{article, author = {Novoseli\'{c}, Daniela and Bogut, Irella and U\v{z}arevi\'{c}, Zvonimir}, year = {2013}, pages = {129-145}, keywords = {ekologija, odgovorni stav prema prirodi, Priroda i dru\v{s}tvo, prirodoslovne kompetencije}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Zastupljenost ekolo\v{s}kih tema u ud\v{z}benicima predmeta Priroda i dru\v{s}tvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine}, keyword = {ekologija, odgovorni stav prema prirodi, Priroda i dru\v{s}tvo, prirodoslovne kompetencije} }
@article{article, author = {Novoseli\'{c}, Daniela and Bogut, Irella and U\v{z}arevi\'{c}, Zvonimir}, year = {2013}, pages = {129-145}, keywords = {ecology, responsible attitude towards nature, nature and society, natural competence}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {The Prevalence of Environmental Topics in Elementary School Science Textbooks in Croatia and in Bosnia and Herzegovina}, keyword = {ecology, responsible attitude towards nature, nature and society, natural competence} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font