Pregled bibliografske jedinice broj: 625463
Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine
Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 129-145 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 625463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine
(The Prevalence of Environmental Topics in Elementary School Science Textbooks in Croatia and in Bosnia and Herzegovina)
Autori
Novoselić, Daniela ; Bogut, Irella ; Užarević, Zvonimir
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62
(2013), 1;
129-145
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
ekologija; odgovorni stav prema prirodi; Priroda i društvo; prirodoslovne kompetencije
(ecology; responsible attitude towards nature; nature and society; natural competence)
Sažetak
Predmet ovog rada je ustvrditi zastupljenost tema koje su u funkciji odgoja i obrazovanja za okoliš u udžbenicima predmeta Priroda i društvo od prvog do četvrtog razreda u osnovnim školama Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine te temeljem toga dati preporuke za izmjene i dopune Nastavnog plana i programa. Sukladno odredbama Zakona o udžbenicima, za ovo su istraživanje korišteni udžbenici i njima pripadajuća dopunska nastavna sredstva koja su objavljena u Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine. Kvalitetni i dostatni ekološki sadržaji u udžbenicima kao i suvremene strategije poučavanja preduvjet su stjecanja temeljnih prirodoslovnih kompetencija, razvoju odgovornog stava prema prirodi i okolišu, što pridonosi razvijanju potrebe za usklađivanjem čovjekovih potreba s očuvanjem prirode. Učenjem o ekološkim temama učenici razvijaju logičko, stvaralačko i kritičko mišljenje, usvajaju znanja potrebna za očuvanje prirode, izgrađuju se pozitivni stavovi prema uporabi prirodnih bogatstava uz održivi razvoj, čuvajući prirodnu ravnotežu i biološku raznolikost. Rezultati ukazuju na izuzetno slabu zastupljenost ekoloških tema u navedenim udžbenicima. Postojeći sadržaji ne potiču konceptualno razumijevanje i rješavanja problema. Program je neusklađen sa zahtjevima koje suvremeno društvo postavlja pred školu. Programska koncepcija ekoloških sadržaja udžbenika iz Prirode i društva ne prati razvoj matičnih znanosti (biologije, geografije) i nisu prilagođeni stupnju kognitivnog razvoja učenika. Rezultati ovog istraživanja pokazuju potrebu promjene paradigme u smjeru izrade suvremenog Nastavnog plana i programa s povećanim brojem ekoloških tema sa svrhom uspješnijeg usvajanja znanja i stavova za očuvanje prirode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts