Pregled bibliografske jedinice broj: 62534
Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i moderrnizacije školovanja u kontekstu europskih integracija
Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i moderrnizacije školovanja u kontekstu europskih integracija // Sociološki susreti Upravljačke elite i modernizacija- Knjiga sažetaka / Čengić, Drago ; Rogić, Ivan (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2000. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 62534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i moderrnizacije školovanja u kontekstu
europskih integracija
(The education of elites and school-system modernization within the context of European
integration)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sociološki susreti Upravljačke elite i modernizacija- Knjiga sažetaka
/ Čengić, Drago ; Rogić, Ivan - Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2000
Skup
Znanstveno-stručni skup Annales Pilar 2000. Sociološki susreti: Upravljačke
elite i modernizacija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.11.2000
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Obrazovanje elita; Hrvatska; modernizacija školstva; europske integracije
(Education of elites; Croatia; school-system modernization; European integration)
Sažetak
Određujući pojmove "upravljačka elita" i "modernizacija" kao bitne sastavnice kolonijalnog i poslijekolonijalnog diskursa, koji omogućuje reprodukciju gospodarske neravnopravnosti ponajprije zahvaljujući jazu u proizvodnji i korištenju novih znanja i vještina između centara globalne moći i ovisnog dijela svijeta, u sklopu čega obrazovanje ima značajnu instrumentalnu ulogu, u izlaganju će se pokušati naznačiti kako najnovije gospodarske, društvene, kulturne, političke, znanstvene i tehnološke promjene u europskom prostoru redefiniraju smisao i ulogu obrazovanja u razvoju pojedinca i društvene zajednice. Osobita pozornost posvetit će se promjenama koje su rezultat prihvaćanja ideje održivog razvoja, osnaživanja pojedinca i civilnog društva, pozitivnog mira, kulture prava i odgovornosti, pluralizma, društvene kohezije i uključivanja, globalne međuovisnosti i solidarnosti te cjeloživotnog učenja i informatičkog društva, s jedne, te konkurentnosti na svjetskom tržištu i društvenog blagostanja, s druge strane. Pokušat će se dokazati da je promicanje tih ideja kao mjere europskih integracija u području obrazovanja nespojivo s klasičnim pristupom elitizmu i modernizaciji, osobito u tranzicijskim zemljama, u kojima se racionalno upravljanje ljudskim kapitalom (osiguranje održivih uvjeta za njegov razvoj i njegovo korištenje) pojavljuje kao jedino jamstvo njihova ravnopravnog položaja u izgradnji Europe kao "širokog područja demokratske sigurnosti".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
01940110
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Vedrana Spajić-Vrkaš
(autor)