Pregled bibliografske jedinice broj: 624711
Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.)
Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.) // Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas / Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2013. str. 71-73 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 624711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.)
(Broadsheet, mid-market, tabloid: The constitution of the public in the political sections of the Croatian daily newspapers (1998-2010))
Autori
Petrić, Mirko ; Zdravković, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas
/ Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2013, 71-73
ISBN
978-953-6552-83-2
Skup
Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
analiza sadržaja; javnost; novinstvo; Hrvatska; tranzicija
(content analysis; the public; journalism; Croatia; transition)
Sažetak
Priopćenje iznosi rezultate analize sadržaja političkih rubrika hrvatskih dnevnih novina Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Večernji list, Novi list i Glas Slavonije tijekom razdoblja „srednje“ i „zrele“ tranzicije (analizirana godišta 1998., 2002., 2006. i 2010.) Uzrokovanje je obavljeno tako da se postigne regionalno uraznoličenje, te diferencijacija s obzirom na korporacijsko vlasništvo i širi politički kontekst vremena u kojem su novine izlazile. Razvijen je instrument pomoću kojega je provjeravano u koji bi se tip novine – po načinu novinarske obrade materijala - mogli svrstati sadržaji objavljivani u političkim rubrikama navedenih dnevnih novina. Pritom je odabrana podjela na tipove iznošenja novinskih sadržaja koji se na engleskom opisuju kao broadsheet (tj. tipičan za novine „velikog formata“, analitične, namijenjene obrazovanijem čitateljstvu, kojem ostavljaju samostalnu prosudbu o implikacijama iznesenog materijala), mid-market (stanoviti stupanj analitičnosti, ali uz završno sugeriranje čitateljstvu „što treba misliti“ o pročitanom), te tabloid (senzacionalistički pristup, trivijalni sadržaji, često iskrivljavanje činjenica). Rezultati istraživanja ukazuju da u istraživanom razdoblju u svim analiziranim novinama, iako svaka od njih barem djelomično aspirira na „kvalitetno“ i svestrano izvještavanje, prevladavaju forme karakteristične za mid-market proizvode, često s elementima tabloidnog pristupa u opremi članaka. Rezultati se vide kao prilog za na dokazima zasnovan (evidence-based) pristup raspravo o načinima konstituiranja političke javnosti u Hrvatskoj u tranzicijskom razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0762385-2380 - Hrvatsko društvo: identitet, mobilnost i nove tehnologije (Tomić-Koludrović, Inga, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru