Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 624711

Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.)


Petrić, Mirko; Zdravković, Željka
Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.) // Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas / Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2013. str. 71-73 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 624711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.)
(Broadsheet, mid-market, tabloid: The constitution of the public in the political sections of the Croatian daily newspapers (1998-2010))

Autori
Petrić, Mirko ; Zdravković, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas / Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2013, 71-73

ISBN
978-953-6552-83-2

Skup
Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.03.2013. - 23.03.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
analiza sadržaja; javnost; novinstvo; Hrvatska; tranzicija
(content analysis; the public; journalism; Croatia; transition)

Sažetak
Priopćenje iznosi rezultate analize sadržaja političkih rubrika hrvatskih dnevnih novina Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Večernji list, Novi list i Glas Slavonije tijekom razdoblja „srednje“ i „zrele“ tranzicije (analizirana godišta 1998., 2002., 2006. i 2010.) Uzrokovanje je obavljeno tako da se postigne regionalno uraznoličenje, te diferencijacija s obzirom na korporacijsko vlasništvo i širi politički kontekst vremena u kojem su novine izlazile. Razvijen je instrument pomoću kojega je provjeravano u koji bi se tip novine – po načinu novinarske obrade materijala - mogli svrstati sadržaji objavljivani u političkim rubrikama navedenih dnevnih novina. Pritom je odabrana podjela na tipove iznošenja novinskih sadržaja koji se na engleskom opisuju kao broadsheet (tj. tipičan za novine „velikog formata“, analitične, namijenjene obrazovanijem čitateljstvu, kojem ostavljaju samostalnu prosudbu o implikacijama iznesenog materijala), mid-market (stanoviti stupanj analitičnosti, ali uz završno sugeriranje čitateljstvu „što treba misliti“ o pročitanom), te tabloid (senzacionalistički pristup, trivijalni sadržaji, često iskrivljavanje činjenica). Rezultati istraživanja ukazuju da u istraživanom razdoblju u svim analiziranim novinama, iako svaka od njih barem djelomično aspirira na „kvalitetno“ i svestrano izvještavanje, prevladavaju forme karakteristične za mid-market proizvode, često s elementima tabloidnog pristupa u opremi članaka. Rezultati se vide kao prilog za na dokazima zasnovan (evidence-based) pristup raspravo o načinima konstituiranja političke javnosti u Hrvatskoj u tranzicijskom razdoblju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-0762385-2380 - Hrvatsko društvo: identitet, mobilnost i nove tehnologije (Tomić-Koludrović, Inga, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Mirko Petrić (autor)

Avatar Url željka zdravković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrić, Mirko; Zdravković, Željka
Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.) // Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas / Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2013. str. 71-73 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Petrić, M. & Zdravković, Ž. (2013) Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.). U: Čaldarović, O. & Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir (ur.)Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas.
@article{article, author = {Petri\'{c}, Mirko and Zdravkovi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2013}, pages = {71-73}, keywords = {analiza sadr\v{z}aja, javnost, novinstvo, Hrvatska, tranzicija}, isbn = {978-953-6552-83-2}, title = {Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u politi\v{c}kim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.)}, keyword = {analiza sadr\v{z}aja, javnost, novinstvo, Hrvatska, tranzicija}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petri\'{c}, Mirko and Zdravkovi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2013}, pages = {71-73}, keywords = {content analysis, the public, journalism, Croatia, transition}, isbn = {978-953-6552-83-2}, title = {Broadsheet, mid-market, tabloid: The constitution of the public in the political sections of the Croatian daily newspapers (1998-2010)}, keyword = {content analysis, the public, journalism, Croatia, transition}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font