Pregled bibliografske jedinice broj: 624642
Izidor Kršnjavi i putovanje u Italiju
Izidor Kršnjavi i putovanje u Italiju // Iso Kršnjavi. Veliki utemeljitelj
Zagreb, Hrvatska, 2012. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 624642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izidor Kršnjavi i putovanje u Italiju
(Izidor Kršnjavi and the Italian Travel)
Autori
Rončević Elezović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Iso Kršnjavi. Veliki utemeljitelj
/ - , 2012
Skup
Iso Kršnjavi. Veliki utemeljitelj
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.11.2012. - 23.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Izidor Kršnjavi; Ferdo Quiquerez; Nikola Mašić; slikarstvo; hrvatska umjetnost; Akademija; Muenchen; Napulj; Capri; srednja Europa; Italija; realizam; Ippolito Caffi; Guglielmo Ciardi
(Izidor Kršnjavi; Ferdo Quiquerez; Nikola Mašić; painting; Croatian art; Academy; Munich; Naples; Capri; Central Europe; Italy; Realism; Ippolito Caffi; Guglielmo Ciardi)
Sažetak
Ferdo Quiquerez, Izidor Kršnjavi i Nikola Mašić do (južne) Italije stižu s minhenske Akademije, gdje studiraju tijekom sedamdesetih godina 19. stoljeća. Sva trojica hrvatskih slikara u talijanskom su se okruženju otvorila inačici modernijeg realističkog pejzaža i veduta slikanih izravno prema stvarnosti i na malim formatima. Sličice Quiquereza i Kršnjavoga usporedive su s djelima Venecijanaca Ippolita Caffija i Guglielma Ciardija, nastalim u doticaju s toskanskim te slikarstvom južne Italije (Rim, Napulj), odnosno slijede istovjetni put formacije, dok je Mašićevu slikarsku dionicu potrebno zasebno razmotriti. Prema Ljubi Babiću, slikarstvo Kršnjavoga imalo je ulogu “kopče” između Quiquereza i Mašića, koji je na put (Venecija, Rim, Napulj, Capri) otišao nešto kasnije od prve dvojice. U njegovu se slikarstvu u talijanskom okruženju također dogodio pomak prema postavkama realističkog pristupa, ali s ponešto drugačijom utjecajnom podlogom negoli u Kršnjavoga i Quiquereza. Upravo je u Mašićevu slučaju kontekst napuljskog slikarstva druge polovine 19. stoljeća bio ključan za slikarsku formaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb