Pregled bibliografske jedinice broj: 624094
Globalizacija, postmodernizam i vrijednosti obrazovanja
Globalizacija, postmodernizam i vrijednosti obrazovanja // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 58-70
CROSBI ID: 624094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Globalizacija, postmodernizam i vrijednosti obrazovanja
(Globalization, postmodernism and values of education)
Autori
Babić, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
58-70
ISBN
978-953-99167-4-7
Ključne riječi
vrijednosti, obrazovanje, globalizacija, postmodernizam
(values, education, globalization, postmodernism)
Sažetak
U radu se kritički promišljaju vrijednosti obrazovanja iz perspektive globalizacijske obrazovne politike i perspektive postmodernizma. Vrijednosti u smislu globalnih i nacionalnih te personalnih i socijalnih prioriteta. Vrijednosti kao svojevrsni oblik preskriptivne i restriktivne regulacije na socijalnoj, globalnoj razini ili vrijednosti kao deregulacija u smislu tvorbe značenja interakcijom znanja, mišljenja i praksi o vrijednostima obrazovanja. Riječ je diskursivnoj tvorbi opće perspektive razumijevanja, predviđanja i prakticiranja vrijednosti obrazovanja. Dominantnoj instrumentalizaciji vrijednosti obrazovanja u globalizacijskoj obrazovnoj politici suprotstavljen je postmodernistički diskurs pluralnosti i "antitotalitarne opcije". Ukazuje se na povezanost instrumentalnosti globalizacijske obrazovne politike i pluralnosti postmodernizma sa mogućim i stvarnim partikularizmom i fragmentacijom stvarnosti posebice odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija