Pregled bibliografske jedinice broj: 624055
Utjecaj Interneta na marketinške strategije u turističkom ugostiteljstvu
Utjecaj Interneta na marketinške strategije u turističkom ugostiteljstvu, 2011., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 624055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj Interneta na marketinške strategije u turističkom ugostiteljstvu
(Impact of Internet on marketing strategies in hospitality)
Autori
Andrlić, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
26.05
Godina
2011
Stranica
388
Mentor
Prof.dr.sc. Drago Ružić
Neposredni voditelj
Prof.dr.sc. Drago Ružić
Ključne riječi
internet; marketing; turističko ugostiteljstvo
(internet; marketing; hospitality)
Sažetak
Sustavna i detaljna prezentacija primjene e-marketinga u segmentu hotelijerstva uvažila je dostupna i recentna svjetska iskustva i hrvatsku turističko-ugostiteljsku praksu u doktorskoj disertaciji. Sekundarna istraživanja potvrdila su prvu hipotezu jer je porast broja korisnika Interneta utjecao na povećanje primjene Interneta u hotelijerstvu kao transakcijskog, distribucijskog i promocijskog kanala, ali i kao potpuno novog tržišnog prostora. U teorijskom smislu očekivani znanstveni doprinos ekonomskoj znanostima ove disertacije izražava se u razvoju znanstvene misli o procesu upravljanja marketingom u turističkom ugostiteljstvu. Počevši od povijesnog konteksta pojma, kroz elaboraciju vrsta sudionika na tržištu i specifičnosti njihovih marketinških odnosa na Internetu, razvijena su znanstvena saznanja o e-marketingu u turističkom ugostiteljstvu. Pregled domaće i inozemne literature, kao i provedena primarna i sekundarna istraživanja čine značajan prilog ekonomskoj i marketinškoj znanosti. Teorijski znanstveni doprinos je iskazan i istraživanjem i sistematizacijom uloge modela za vrednovanje kvalitete web site-ova u turističkom ugostiteljstvu. Na kraju, teoretski doprinos je prikazan i kroz pregled čimbenika koji utječu na ponašanje potrošača u turističkom ugostiteljstvu, gdje je posebice apostrofiran Internet kao medij, ali i kao novi tržišni prostor. U aplikativnom smislu očekivani doprinos ekonomskoj znanosti izražen je u detaljnim analizama koje pokazuju sve veću primjenu Interneta u području turističkog ugostiteljstva. Rezultati istraživanja mogu imati široku primjenu u strateškom marketinškom planiranju turističkougostiteljskih subjekata. Turističkougostiteljski subjekti bi trebali akceptirati Internet u svom marketinškom poslovanju, i nove mogućnosti koje on nudi, kao sastavni dio suvremenog marketinškog koncepta, te ga kao takvog inkorporirati u svoju misiju, viziju i dugoročnu strategiju. Unatoč razvijenim e-marketinškim tehnikama inozemnih turističkougostiteljskih subjekata, subjekti na hrvatskom tržištu pokazuju nedovoljnu razinu implementacije istih. Međutim, teoretska razmatranja i dobiveni rezultati dijagnosticiraju stanje primjene i sa strane potrošača, te im ukazuju na sve prednosti koje im Internet omogućuje, jer je potvrđena pretpostavka da ovaj kanal još nedovoljno koriste u planiranju turističkougostiteljske kupnje. Slijedom toga, dobiveni rezultati bi trebali potaknuti mogućnost intenzivnijeg marketinškog korištenja Interneta u hrvatskoj turističko-ugostiteljskoj praksi, koje je trenutno na nedovoljnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija