Pregled bibliografske jedinice broj: 624053
Razmatranje međuodnosa čimbenika geografije i turizma u uvjetima održivog razvoja
Razmatranje međuodnosa čimbenika geografije i turizma u uvjetima održivog razvoja // Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa „Trgovina u kontekstu održivog razvoja“
Zagreb, Hrvatska: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 624053 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razmatranje međuodnosa čimbenika geografije i turizma u uvjetima održivog razvoja
(Consideration of interrelationship of factors of geography and tourism in terms of sustainable development)
Autori
Andrlić, Berislav ; Marinović, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa „Trgovina u kontekstu održivog razvoja“
/ - : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012
ISBN
978-953-6025-62-6
Skup
MeđunarodnI znanstvenI skup „Trgovina u kontekstu održivog razvoja“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.11.2012. - 22.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
turistička geografija; tržište; makrookruženje; SCEPTICAL analiza
(turist geography; market; macroeconomy; SCECPTICAL analysis)
Sažetak
Rad razmatra osnovne pojmove koji su bitni za razumijevanje održivog turizma kao jedne od najbrže rastućih i najprofitabilnijih industrija današnjice. Brojnost tiskanih članaka, knjiga i drugih publikacija na temu interdisciplinarnog područja geografije i marketinga svjedoči o nezaobilaznosti primjene geografije u turizmu. Iako se marketing u turizmu pojavljuje i češće primjenjuje tek nakon šezdesetih godina prošlog stoljeća, danas su svjetska teoretska znanja u ovoj disciplini već vrlo razvijena i predstavljaju temelj i osnovnu orijentaciju u upravljanju poslovanjem u turizmu. Održivo poslovanje u turizmu zbog izuzetno promjenljivog i kompleksnog okruženja sve je teže bez djelotvornog marketinškog i geografskog promišljanja i planiranja. Jedan on najčešće korištenih i najobuhvatnijih modela istraživanja makrookruženja u turizmu je SCEPTICAL analiza, koja uzima u obzir utjecaje okruženja s obzirom na: društvene čimbenike (social), kulturne čimbenike (cultural), ekonomske čimbenike (economical), fizičke čimbenike (physical), tehničke čimbenike (technical), međunarodne čimbenike (international), komunikacijske i infrastrukturne čimbenike (communications and infrastructure), administrativne i institucionalne čimbenike (administrative and institutional) te pravne i političke čimbenike (legal and political). Tekst rada obuhvaća navedenu problematiku uz osvrt na trendove broja turista u svijetu i na tržištu Republike Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija