Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 624044

Uloga cijena turističko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini


Andrlić, Berislav
Uloga cijena turističko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini // Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa „Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe"
Zagreb, Hrvatska: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 624044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga cijena turističko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini
(Impact of hospitality product prices in e-commerce)

Autori
Andrlić, Berislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa „Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe" / - : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011

ISBN
978-953-6025-45-9

Skup
Međunarodni znanstveni skup „Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe“

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
e-marketing. e-trgovina; Internet; cijena; yield menadžment
(e-marketing. e-commerce; Internet; price; yield management)

Sažetak
Cijena kao element e-marketinškog miksa turističkougostiteljske ponude ima niz specifičnosti u odnosu na tradicionalno offline tržište i fizičke opipljive proizvode. Rastuća konkurencija na svjetskim tržištima je uzrokovana djelomično pojavom globalnih distributera, ali i globalizacijom potrošača koji pretražuju proizvode putem web-a, što stavlja dodatni pritisak na politiku cijena. Pojavom Interneta, cijena dobiva novu dimenziju stoga se danas koristi kombinirani način određivanja cijena, te će postojati cjenovne tehnike za offline i online tržište, koje se paralelno provode. U online okruženju, cjenovne politike su kompleksne i podložne stalnim promjenama, pa je moguće govoriti o kategoriji cjenovnog paketa u okviru e-marketinškog miksa. U ovome radu se stoga analizirati i obrazložiti neki od ključnih trendova politike cijena u e-trgovini u turističkom ugostiteljstvu. U istraživačkom dijelu rada biti će dan pregled iskustava sa svjetskog i hrvatskog tržišta po pitanju politike cijena u e-trgovini turističkog ugostiteljstva. Često se prilikom korištenja cjenovne strategije na Internetu upotrebljavaju termini „first“ i „last minute“ cijene. Ove cjenovne strategije koje nude pogodnosti sniženja osnovne cijene ukoliko se aranžman rezervira dovoljno rano prije samog putovanja, dok druga strategija nudi pogodnosti snižene cijene za turiste koji rezerviraju aranžman nekoliko dana prije polaska. Korištenjem ovih strategija nastoji se optimizirati zauzetost soba sa prihodima hotela. Tehnološki sustav koji omogućuje provedbu optimiziranja i određivanja cijena soba u hotelu naziva se Yield Management, tj. menadžment prihoda hotela koji će također biti obrazložen u radu kao osnovni koncept e-trgovine u turističkom ugostiteljstvu. Moguće je zaključiti kako se politika cijena u hotelijerstvu u odnosu na offline marketing značajno promijenila. Na kraju rada biti će predložene buduće smjernice cjenovnih politika u turističkom ugostiteljstvu koje će nastati pod sve većim utjecajem internetskih tehnologija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište u Požegi

Profili:

Avatar Url Berislav Andrlić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Andrlić, Berislav
Uloga cijena turističko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini // Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa „Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe"
Zagreb, Hrvatska: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Andrlić, B. (2011) Uloga cijena turističko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini. U: Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa „Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe".
@article{article, author = {Andrli\'{c}, Berislav}, year = {2011}, keywords = {e-marketing. e-trgovina, Internet, cijena, yield menad\v{z}ment}, isbn = {978-953-6025-45-9}, title = {Uloga cijena turisti\v{c}ko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini}, keyword = {e-marketing. e-trgovina, Internet, cijena, yield menad\v{z}ment}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Andrli\'{c}, Berislav}, year = {2011}, keywords = {e-marketing. e-commerce, Internet, price, yield management}, isbn = {978-953-6025-45-9}, title = {Impact of hospitality product prices in e-commerce}, keyword = {e-marketing. e-commerce, Internet, price, yield management}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font