Pregled bibliografske jedinice broj: 624044
Uloga cijena turističko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini
Uloga cijena turističko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini // Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa „Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe"
Zagreb, Hrvatska: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 624044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga cijena turističko-ugostiteljskih proizvoda u e-trgovini
(Impact of hospitality product prices in e-commerce)
Autori
Andrlić, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa „Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe"
/ - : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011
ISBN
978-953-6025-45-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup „Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
e-marketing. e-trgovina; Internet; cijena; yield menadžment
(e-marketing. e-commerce; Internet; price; yield management)
Sažetak
Cijena kao element e-marketinškog miksa turističkougostiteljske ponude ima niz specifičnosti u odnosu na tradicionalno offline tržište i fizičke opipljive proizvode. Rastuća konkurencija na svjetskim tržištima je uzrokovana djelomično pojavom globalnih distributera, ali i globalizacijom potrošača koji pretražuju proizvode putem web-a, što stavlja dodatni pritisak na politiku cijena. Pojavom Interneta, cijena dobiva novu dimenziju stoga se danas koristi kombinirani način određivanja cijena, te će postojati cjenovne tehnike za offline i online tržište, koje se paralelno provode. U online okruženju, cjenovne politike su kompleksne i podložne stalnim promjenama, pa je moguće govoriti o kategoriji cjenovnog paketa u okviru e-marketinškog miksa. U ovome radu se stoga analizirati i obrazložiti neki od ključnih trendova politike cijena u e-trgovini u turističkom ugostiteljstvu. U istraživačkom dijelu rada biti će dan pregled iskustava sa svjetskog i hrvatskog tržišta po pitanju politike cijena u e-trgovini turističkog ugostiteljstva. Često se prilikom korištenja cjenovne strategije na Internetu upotrebljavaju termini „first“ i „last minute“ cijene. Ove cjenovne strategije koje nude pogodnosti sniženja osnovne cijene ukoliko se aranžman rezervira dovoljno rano prije samog putovanja, dok druga strategija nudi pogodnosti snižene cijene za turiste koji rezerviraju aranžman nekoliko dana prije polaska. Korištenjem ovih strategija nastoji se optimizirati zauzetost soba sa prihodima hotela. Tehnološki sustav koji omogućuje provedbu optimiziranja i određivanja cijena soba u hotelu naziva se Yield Management, tj. menadžment prihoda hotela koji će također biti obrazložen u radu kao osnovni koncept e-trgovine u turističkom ugostiteljstvu. Moguće je zaključiti kako se politika cijena u hotelijerstvu u odnosu na offline marketing značajno promijenila. Na kraju rada biti će predložene buduće smjernice cjenovnih politika u turističkom ugostiteljstvu koje će nastati pod sve većim utjecajem internetskih tehnologija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija