Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 623911

TURISTIČKE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE


Kontošić, Alen
TURISTIČKE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE, 2005. (ekspertiza).


CROSBI ID: 623911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
TURISTIČKE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE
(TOURISM DESTINATIONS AND CAPACITY IN REPUBLIC OF CROATIA)

Autori
Kontošić, Alen

Izvornik
Hrvatski

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ekspertiza

Godina
2005

Ključne riječi
Turizam ; turističke destinacije ; turistički kapaciteti
(Tourism ; tourism destinations ; tourism capacity)

Sažetak
Jedan od važnijih pokretača razvoja gospodarstva u Republici Hrvatskoj je turizam. Direktno i indirektno stvara oko 22% domaćeg bruto proizvoda, te više od 40% cjelokupnog izvoza, što ga bez sumnje svrstava među ključne komponente nacionalne ekonomije i vanjskotrgovinske razmjene. Hrvatska ima vrlo atraktivan turistički potencijal, prije svega jedinstvenu prirodnu i kulturno-povijesnu baštinu. Taj se potencijal može i mora intenzivnije valorizirati u cilju stvaranja prepoznatljivog identiteta turističke ponude Hrvatske, čime bi se povećala konkurentnost i olakšalo pozicioniranje na tržištu. Za Hrvatsku se struktura potražnje u posljednjem desetljeću značajno promijenila. Mlada tržišta istočne Europe još uvijek su nedovoljno razvijena da kvalitetno ispune prazninu u potražnji. Turisti su generalno postali zahtjevniji, iskusniji a time i izbirljiviji. Osim toga nedavni teroristički napadi u pojedinim turistički jakim zemljama te strah od terorističkih napada u drugima, ove su godine doprinijeli da turističke destinacije u našoj zemlji budu među najsigurnijima. Osim toga izbor destinacije za godišnji odmor ovisi i o složenom paketu motiva i očekivanja. Jedini način da se Hrvatska repozicionira je prilagođavanje dinamici razvoja i kvalitativnim zahtjevima tržišta, uz očuvanje oskudnih prirodno-kulturnih resursa koji su temelj njene atraktivnosti. Unatoč brojnim naslijeđenim nedostacima (sezonalnost, kvaliteta i raspon usluga, niska prosječna potrošnja, neadekvatan kadar) te visokim troškovima rada i kapitala, pozicija Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu je stabilna i sve snažnija. Broj gostiju u Hrvatskoj raste od 1999. godine po prosječnoj godišnjoj stopi od 20%, te je u 2002. gotovo dostigao predratni broj gostiju od 8, 5 milijuna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković", Pula,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Citiraj ovu publikaciju:

Kontošić, Alen
TURISTIČKE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE, 2005. (ekspertiza).
Kontošić, A. (2005) TURISTIČKE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE. Hrvatski. Ekspertiza.
@unknown{unknown, author = {Konto\v{s}i\'{c}, Alen}, year = {2005}, keywords = {Turizam, turisti\v{c}ke destinacije, turisti\v{c}ki kapaciteti}, title = {TURISTI\v{C}KE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE}, keyword = {Turizam, turisti\v{c}ke destinacije, turisti\v{c}ki kapaciteti} }
@unknown{unknown, author = {Konto\v{s}i\'{c}, Alen}, year = {2005}, keywords = {Tourism, tourism destinations, tourism capacity}, title = {TOURISM DESTINATIONS AND CAPACITY IN REPUBLIC OF CROATIA}, keyword = {Tourism, tourism destinations, tourism capacity} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font