Pregled bibliografske jedinice broj: 623911
TURISTIČKE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE
TURISTIČKE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE, 2005. (ekspertiza).
CROSBI ID: 623911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TURISTIČKE DESTINACIJE I KAPACITETI REPUBLIKE HRVATSKE
(TOURISM DESTINATIONS AND CAPACITY IN REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
Kontošić, Alen
Izvornik
Hrvatski
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ekspertiza
Godina
2005
Ključne riječi
Turizam ; turističke destinacije ; turistički kapaciteti
(Tourism ; tourism destinations ; tourism capacity)
Sažetak
Jedan od važnijih pokretača razvoja gospodarstva u Republici Hrvatskoj je turizam. Direktno i indirektno stvara oko 22% domaćeg bruto proizvoda, te više od 40% cjelokupnog izvoza, što ga bez sumnje svrstava među ključne komponente nacionalne ekonomije i vanjskotrgovinske razmjene. Hrvatska ima vrlo atraktivan turistički potencijal, prije svega jedinstvenu prirodnu i kulturno-povijesnu baštinu. Taj se potencijal može i mora intenzivnije valorizirati u cilju stvaranja prepoznatljivog identiteta turističke ponude Hrvatske, čime bi se povećala konkurentnost i olakšalo pozicioniranje na tržištu. Za Hrvatsku se struktura potražnje u posljednjem desetljeću značajno promijenila. Mlada tržišta istočne Europe još uvijek su nedovoljno razvijena da kvalitetno ispune prazninu u potražnji. Turisti su generalno postali zahtjevniji, iskusniji a time i izbirljiviji. Osim toga nedavni teroristički napadi u pojedinim turistički jakim zemljama te strah od terorističkih napada u drugima, ove su godine doprinijeli da turističke destinacije u našoj zemlji budu među najsigurnijima. Osim toga izbor destinacije za godišnji odmor ovisi i o složenom paketu motiva i očekivanja. Jedini način da se Hrvatska repozicionira je prilagođavanje dinamici razvoja i kvalitativnim zahtjevima tržišta, uz očuvanje oskudnih prirodno-kulturnih resursa koji su temelj njene atraktivnosti. Unatoč brojnim naslijeđenim nedostacima (sezonalnost, kvaliteta i raspon usluga, niska prosječna potrošnja, neadekvatan kadar) te visokim troškovima rada i kapitala, pozicija Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu je stabilna i sve snažnija. Broj gostiju u Hrvatskoj raste od 1999. godine po prosječnoj godišnjoj stopi od 20%, te je u 2002. gotovo dostigao predratni broj gostiju od 8, 5 milijuna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković", Pula,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli