Pregled bibliografske jedinice broj: 623859
Zajedničkom obradom istih tema na satu prirodoslovlja i satu stranoga jezika do škole bez slabih učenika / ocjena
Zajedničkom obradom istih tema na satu prirodoslovlja i satu stranoga jezika do škole bez slabih učenika / ocjena // Škola bez slabih učenika / School without Unsuccesful Pupils / Stevanović, Marko (ur.).
Pula: Filozofski fakultet Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2004. str. 127-134 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 623859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zajedničkom obradom istih tema na satu prirodoslovlja i satu stranoga jezika do škole bez slabih učenika / ocjena
(Presentation of a Topic in the Natural Science Lesson Followed by a Presentation of the Same Topic in the Foreign Language Lesson for a School without Bad Students / Grades)
Autori
Legac, Vladimir ; Kiš-Novak, Darinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola bez slabih učenika / School without Unsuccesful Pupils
/ Stevanović, Marko - Pula : Filozofski fakultet Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2004, 127-134
ISBN
953-96140-9-0
Skup
Škola bez slabih učenika
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 28.10.2004. - 30.10.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrada zajedničkih teme; integracija nastave prirodoslovlja i stranih jezika; razvoj djeteta; usvajanje značenja; škola bez slabih učenika
(presentation of common topics; integration of Natural Science and Foreign Language classes; devlopment of children; acquisition of meaning; school withoub bad students)
Sažetak
Svako poučavanje u osnovnoj školi treba biti prilagođeno jezičnom, kognitivnom, psihičkom i emotivnom razvoju djeteta u fazi konkretnih, odnosno fazi formalnih operacija. U nastavi stranih jezika u nižim razredima djeci moramo olakšati usvajanje značenja. Iskustvo iz Zagrebačkoga projekta ranog učenja stranih jezika govori nam da djeca najbolje usvajaju značenja i napreduju ako gradivo obrađeno na jednome od prethodnih satova na materinskome jeziku ponovno obrade na stranome jeziku. Ponovna obrada smanjuje intenzitet napetosti i straha od stranoga jezika, a zbog poznatoga sadržaja produžava se koncentracija učenika na stranome jeziku. Autori daju primjere za obradu istih tema u nastavi prirodoslovlja i stranih jezika. Takva nastava i suradnja dvaju nastavnika ne samo da olakšava učenje stranih jezika, već ponovnom obradom na stranome jeziku omogućava i trajno utvrđivanje i usvajanje pojmova i gradiva iz prirodoslovlja. Upoznavanje stranih termina za pojmove iz prirodoslovlja omogućit će djeci tijekom kasnijeg obrazovanja i rada lakše korištenje stranom literaturom bez koje je danas nezamisliv napredak. Autori ne zagovaraju potpuno ukidanje školskog zvona već zajedničku obradu gradiva u više nastavnih predmeta čime će se rasteretiti učenika. Olakšavanjem usvajanja gradiva suradnjom nastavnika iz dvaju i više predmeta i rasterećivanjem učenika oni postižu puno bolje rezultate u učenju, a kao rezultat toga jest smanjnjivanje broja učenika sa slabim ocjenama. Znanstveni se doprinos ovoga rada očituje u iznalaženju načina za zajedničku obradu istih tema u dva različita nastavna predmeta (prirodoslovnja i engleskog kao stranog jezika) te prilagođenost obrade jezičnom, kognitivnom, psihološkom i emotivnom razvoju u dvije faze razvoja djeteta (fazi konkretnih i fazi formalnih operacija) kako bi se smanjio broj slabih ocjena iz dotičnih predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb