Pregled bibliografske jedinice broj: 623844
Sramežljivost u monolingvalnih i bilingvlnih učenika i njezina povezanost s uspjehom u učenju engleskog kao stranog jezika
Sramežljivost u monolingvalnih i bilingvlnih učenika i njezina povezanost s uspjehom u učenju engleskog kao stranog jezika // Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, 7 (2007), 223-240 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 623844 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sramežljivost u monolingvalnih i bilingvlnih učenika i njezina povezanost s uspjehom u učenju engleskog kao stranog jezika
(Shyness in Monolingual and Bilingual Students and Its Relationship to Achievement in Learning English as a Foreign Language)
Autori
Legac, Vladimir
Izvornik
Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu (1333-1396) 7
(2007);
223-240
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sramežljivost; bilingvizam; strah od stranoga jezika; uspjeh u učenju engleskoga kao stranog jezika u vidu završne ocjene
(shyness; bilingualism; foreign language anxiety; achievement in learning EFL in the form of school grade)
Sažetak
Prvi dio ovoga rada analizira sramežljivost i bilingvizam iz teorijske perspektive. Definiraju se pojmovi te daju neke temeljne činjenice o njima. Autor naglašava moguću negativnu povezanost između sramežljivost i straha od stranoga jezika te opisuje najvažnije negativne učinke straha od jezika u učenju stranih jezika. Drugi je dio rada kvantitativna i kvalitativna rasprava istraživanja sramežljivosti kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika osnovne škole koji uče engleski kao strani jezik u različitim dijelovima Hrvatske i analiza uspjeha tih dviju ispitivanih grupa u vidu završne ocjene iz engleskoga jezika. Dvije se grupe uspoređuje kroz vrijednosti mjera centralne tendencije i varijabilnosti. Slijedi analiza srednjih vrijednosti za sve tvrdnje iz upitnika za monolingvalne i bilingvalne učenike te analiza rezultata dobivenih t-testom. Rezultati potvrđuju viši stupanj sramežljivost kod monolingvalnih nego kod bilingvalnih učenika. Nismo ustanovili nikakvu povezanost između sramežljivosti i uspjeha u učenju engleskoga kao stranog jezika kod monolingvalnih učenika u vidu završne ocjene. Rezultati pokazuju laku pozitivnu povezanost između tih dviju varijabli kod bilingvalnih učenika, no povezanost nije statistički značajna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija