Pregled bibliografske jedinice broj: 623841
Spremnost na komunikaciju i uspješnost u razumijevanju slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika
Spremnost na komunikaciju i uspješnost u razumijevanju slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika // Dijete i jezik danas - Dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 305-324
CROSBI ID: 623841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost na komunikaciju i uspješnost u razumijevanju slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika
(Willingness to Communicate and Achievement in Listening Comprehension in Monolingual and Bilingual Students of English as a Foreign Language)
Autori
Legac, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Dijete i jezik danas - Dijete i tekst
Urednik/ci
Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2011
Raspon stranica
305-324
ISBN
978-953-6965-27-4
Ključne riječi
spremnost na komunikaciju, strah od jezika, strah od komunikacije, listening comprehension, bilingualism
(willingness to communicate, language anxiety, communication apprehension, razumijevanje slušanjem, bilingvizam)
Sažetak
Prvi dio ovoga rada daje neke temeljne činjenice spremnosit na komunikaciju, vještini slušanja i bilingvizma iz teorijske perspektive. Drugi je dio rada kvantitativna i kvalitativna rasprava istraživanja spremnosti na komunikaciju i vještine razumijevanja slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika osnovne škole koji uče engleski kao strani jezik u različitim dijelovima Hrvatske. Za mjerenje spremnosti na komunikaciju rabljen je hrvatski prijevod upitnika za mjerenje spremnosti na komunikaciju (McCroskey i Richmond 1987, Mihaljević Djigunović 2002), a vještina razumijevanja slušanjem izmjerena je testom za razumijevanje slušanjem (Fried-Booth 1996). Dvije se grupe uspoređuju kroz vrijednosti mjera centralne tendencije i varijabilnosti. Slijedi analiza rezultata dobivenih t-testom i koeficijenata korelacije između spremnosti na komunikaciju i uspjeha u svladavanju vještine slušanja u engleskome kao stranome jeziku. Rezultati potvrđuju viši stupanj spremnosti na komunikaciju i veću uspješnost u razumijevanju slušanjem engleskoga kao stranog jezika kod bilingvalnih nego kod monoingvalnih učenika. Nije utvrđena gotovo nikakva povezanost između spremnosti na komunikacijui i uspjeha u razumijevanju slušanjem engleskoga kao stranog jezika kod monolingvalnih učenika. Rezultati pokazuju statistički značajnu slabu pozitivnu povezanost između tih dviju varijabli kod bilingvalnih učenika.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija