Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 623841

Spremnost na komunikaciju i uspješnost u razumijevanju slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika


Legac, Vladimir
Spremnost na komunikaciju i uspješnost u razumijevanju slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika // Dijete i jezik danas - Dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 305-324


CROSBI ID: 623841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spremnost na komunikaciju i uspješnost u razumijevanju slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika
(Willingness to Communicate and Achievement in Listening Comprehension in Monolingual and Bilingual Students of English as a Foreign Language)

Autori
Legac, Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Dijete i jezik danas - Dijete i tekst

Urednik/ci
Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Grad
Osijek

Godina
2011

Raspon stranica
305-324

ISBN
978-953-6965-27-4

Ključne riječi
spremnost na komunikaciju, strah od jezika, strah od komunikacije, listening comprehension, bilingualism
(willingness to communicate, language anxiety, communication apprehension, razumijevanje slušanjem, bilingvizam)

Sažetak
Prvi dio ovoga rada daje neke temeljne činjenice spremnosit na komunikaciju, vještini slušanja i bilingvizma iz teorijske perspektive. Drugi je dio rada kvantitativna i kvalitativna rasprava istraživanja spremnosti na komunikaciju i vještine razumijevanja slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika osnovne škole koji uče engleski kao strani jezik u različitim dijelovima Hrvatske. Za mjerenje spremnosti na komunikaciju rabljen je hrvatski prijevod upitnika za mjerenje spremnosti na komunikaciju (McCroskey i Richmond 1987, Mihaljević Djigunović 2002), a vještina razumijevanja slušanjem izmjerena je testom za razumijevanje slušanjem (Fried-Booth 1996). Dvije se grupe uspoređuju kroz vrijednosti mjera centralne tendencije i varijabilnosti. Slijedi analiza rezultata dobivenih t-testom i koeficijenata korelacije između spremnosti na komunikaciju i uspjeha u svladavanju vještine slušanja u engleskome kao stranome jeziku. Rezultati potvrđuju viši stupanj spremnosti na komunikaciju i veću uspješnost u razumijevanju slušanjem engleskoga kao stranog jezika kod bilingvalnih nego kod monoingvalnih učenika. Nije utvrđena gotovo nikakva povezanost između spremnosti na komunikacijui i uspjeha u razumijevanju slušanjem engleskoga kao stranog jezika kod monolingvalnih učenika. Rezultati pokazuju statistički značajnu slabu pozitivnu povezanost između tih dviju varijabli kod bilingvalnih učenika.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vladimir Legac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Legac, Vladimir
Spremnost na komunikaciju i uspješnost u razumijevanju slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika // Dijete i jezik danas - Dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 305-324
Legac, V. (2011) Spremnost na komunikaciju i uspješnost u razumijevanju slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika. U: Vodopija, I. & Smajić, D. (ur.) Dijete i jezik danas - Dijete i tekst. Osijek, Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, str. 305-324.
@inbook{inbook, author = {Legac, Vladimir}, year = {2011}, pages = {305-324}, keywords = {spremnost na komunikaciju, strah od jezika, strah od komunikacije, listening comprehension, bilingualism}, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Spremnost na komunikaciju i uspje\v{s}nost u razumijevanju slu\v{s}anjem kod monolingvalnih i bilingvalnih u\v{c}enika engleskoga kao stranoga jezika}, keyword = {spremnost na komunikaciju, strah od jezika, strah od komunikacije, listening comprehension, bilingualism}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }
@inbook{inbook, author = {Legac, Vladimir}, year = {2011}, pages = {305-324}, keywords = {willingness to communicate, language anxiety, communication apprehension, razumijevanje slu\v{s}anjem, bilingvizam}, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Willingness to Communicate and Achievement in Listening Comprehension in Monolingual and Bilingual Students of English as a Foreign Language}, keyword = {willingness to communicate, language anxiety, communication apprehension, razumijevanje slu\v{s}anjem, bilingvizam}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font