Pregled bibliografske jedinice broj: 623796
Foreign-Language Anxiety and Listening Skill in Croatian Monolingual and Bilingual Students of EFL
Foreign-Language Anxiety and Listening Skill in Croatian Monolingual and Bilingual Students of EFL // UPRT 2007: Empirical Studies in English Applied Linguistics / Horváth, József i Nikolov, Marianne (ur.).
Pečuh: Lingua Franca Csoport, 2009. str. 217-243
CROSBI ID: 623796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Foreign-Language Anxiety and Listening Skill in Croatian Monolingual and Bilingual Students of EFL
Autori
Legac, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
UPRT 2007: Empirical Studies in English Applied Linguistics
Urednik/ci
Horváth, József i Nikolov, Marianne
Izdavač
Lingua Franca Csoport
Grad
Pečuh
Godina
2009
Raspon stranica
217-243
ISBN
978-963-642-224-0
Ključne riječi
FL anxiety, bilingualism, listening skill, regression analysis, individual differences
Sažetak
Rad donosi rezultate istraživanja provedenog u Hrvatskoj s 56 monolingvalnih i 56 bilingvalnih učenika engleskog kao stranog jezika. Jedan od njegovih osnovnih ciljeva bilo je uspoređivanje uloge općeg straha od jezika i straha od slušanja s osam drugih varijabli (pojma o sebi, intenziteta motivacije, sramežljivosti, spremnosti na komunikaciju, straha od komunikacije, straha od jezika u fazi ulaza, straha od jezika u fazi obrade i straha od jezika u fazi izlaza) kao prediktora uspjeha u učenja engleskog jezika u vidu završne ocjene iz engleskog jezika te u vidu uspjeha u razumijevanju slušanjem za dvije skupine ispitanika. Ta prognoza vrijednosti kriterija provedena je regresijskom analizom. Od dviju za istraživača najvažnijih nezavisnih varijabli, straha od jezika i straha od slušanja, ustanovljeno je da je strah od slušanja značajan negativan prediktor rezultata vrijednosti ocjene kod monolingvalnih ispitanika, a graničan kod bilingvalnih ispitanika. Kad je u pitanju rezultat u uspjehu u slušanju, onda je njegova negativna povezanost na granici značajnosti kod bilingvalnih ispitanika Strah od jezika značajan je prediktor rezultata u uspjehu slušanja samo kod monolingvalnih a graničan kod bilingvalnih učenika, no nema negativan predznak. Iz toga autor pretpostavlja da kad bilježi nilže vrijednosti, opći strah od jezika vjerojatno može biti i stimulativni čimbenik.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija