Pregled bibliografske jedinice broj: 623599
Priroda znanosti: metodičko oblikovanje sadržaja iz fizike
Priroda znanosti: metodičko oblikovanje sadržaja iz fizike // 10. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 623599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priroda znanosti: metodičko oblikovanje sadržaja iz fizike
(Nature of science: methodological design content in physics)
Autori
Svedružić, Antonio ; Marić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
10. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.04.2011. - 29.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kurikulum; priroda znanosti; prirodoznanstvena pismenost
(curriculum; nature of science; scientific literacy)
Sažetak
Utjecajni svjetski projekti National Science Education Standards i Benchmarks for Science Literacy prirodu znanosti ističu kao jedan od čimbenika u postizanju sveukupne prirodoznanstvene pismenosti. Koncept priroda znanosti odnosi se na temeljne principe i ideje znanosti kao načina spoznaje i osobitosti znanstvenih znanja. Aspekti prirode znanosti važan su doprinos u epistemološkom razumijevanju znanosti kod učenika. Međutim, mnogi aspekti prirode znanosti u svakodnevnom znanstvenom obrazovanju često se izostavljaju što rezultira iskrivljenim pogledom na znanost i nerazumijevanje načina na koji znanost stvara znanstvena znanja. U radu se komentiraju rezultati odabranih istraživanja o razumijevanju aspekata prirodee znanosti koji su provedeni u nas i svijetu. Isto tako, na temelju pregleda literature predlažu se metodičko oblikovani sadržaji iz prirode znanosti koji se mogu primijeniti u nastavi fizike s ciljem ostvarivanja funkcionalnog razumijevanja epistemološke dimenzije znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski