Pregled bibliografske jedinice broj: 623570
Aristotelov odgoj za vrline
Aristotelov odgoj za vrline // Metodički ogledi, 13 (2006), 2; 43-61 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 623570 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aristotelov odgoj za vrline
(Aristotle"s Education for Virtues)
Autori
Senković, Željko
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 13
(2006), 2;
43-61
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
moralne vrline; logos; hrabrost; umjerenost; darežljivost; kalokagathia; velikodušnost; razboritost; polis; eudaimonia
(logos; courage; temperateness; charitableness; kalokagathia; generosity; reasonableness; polis; eudaimonia)
Sažetak
Autor u ovome članku razmatra narav moralnih vrlina u Aristotelovoj filozofiji, te prikazuje i analizira pojedine vrline iz njegove Nikomahove etike. Dostizanje prave mjere (sredine koja je ono najbolje) moguće je s razvijanjem valjanog habitusa, dobrog stanja karaktera koji se dostiže na putu prolaženja od nezrelosti do onoga najboljeg. Etičnost je u Aristotelovu smislu vezana uz političnost, tj. tek moralno dobri građani čine uspješnom svoju zajednicu i obrnuto, pravednost i umnost zakona jamči perfektuiranje građana. Vrline su nužne i za postizanje krajnje svrhe moralnoga djelovanja, što je sreća (eudaimonia), koja stoji u relaciji spram vrlina, ali i spram nužnosti izvanjskih dobara. No, i tu je opet riječ o sredini kao najvišem stupnju vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski