Pregled bibliografske jedinice broj: 623300
Kritičko-analitički pristup razumijevanju Gadamerovog pojma umjetnosti : Umjetnost kao igra, simbol i svetkovina
Kritičko-analitički pristup razumijevanju Gadamerovog pojma umjetnosti : Umjetnost kao igra, simbol i svetkovina // Filozofska istraživanja, 27 (2007), 1; 143-162 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 623300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičko-analitički pristup razumijevanju Gadamerovog pojma umjetnosti : Umjetnost kao igra, simbol i svetkovina
(Critical-analytical Approach to Gadamer’s Notion of Art : Art as Game, Symbol and Festival)
Autori
Vidanec, Dafne
Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 27
(2007), 1;
143-162
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
umjetnost; umjetničko djelo; moderna; aktualnost lijepoga; igra; simbol; svetkovina
(work of art; modernity; actuality of beauty; game; symbol; festival)
Sažetak
U sadržaju ovog elaborata autorica želi propitati pojam umjetnosti orijentirajući se na Gadamerovo shvaćanje umjetnosti kao „aktualnost lijepoga“, a kao polazišnu točku autorica uzima Gadamerovo krucijalno pitanje: „Je li umjetnost moderne ono što uistinu razumijevamo kao umjetnost?. Ono što autorica smatra pregnantnim pri određivanju polazišta ovog elaborata, čiji sadržaj tendira obrazložiti i pojasniti razumijevanje umjetnosti kao „aktualnost lijepoga“, na temelju fenomenološki impostiranog i hermeneutički oblikovanog mišljenja u djelu naslovljenom „Ogledi o filozofiji umjetnosti“, tiče se tumačenja Gadamerovog stava spram vrednovanja kriterija umjetnosti, odnosno, umjetničkog djela. Odakle Gadamer preuzima te kriterije? – On ih preuzima iz dvaju, može se reći, sadržajno dijametralno suprotnih, a formom identičnih kulturno-povijesnih epohalnih razdoblja, od kojih prvo, ujedno i (prema njegovu mišljenju) važnije, predstavlja izvor iz kojega ono drugo crpi svoje impulse, snagu, uzore i nadahnuća: antika i moderna. Međutim, prije nego li prijeđemo na bît problema, valja propitati razloge koji su naveli filozofiju, a time i sâmog Gadamera, da se počne zanimati/baviti (za) pitanje(m) umjetnosti. Imajući na umu prethodno izložene reference, u sadržaju ovog elaborata spomenuta će se tema obrazložiti slojevito, tj. u tri dijela: prvi dio elaborata baviti će se općim značajkama Gadamerova fundiranja problematike umjetnosti, tj. umjetničkog djela općenito i to s naglaskom na značaj, smisao, svrhu i ulogu moderne umjetnosti. U drugom će se dijelu više pažnje posvetiti razumijevanju estetske dimenzije umjetnosti: iskustvo lijepoga. Treći dio elaborata orijentiran je na razumijevanje umjetnosti kao igre, simbola i svetkovine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Dafne Vidanec
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Arts and Humanities Search
- Philosopher's Index