Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 623201

Proizvodnja sadržaja u umreženome društvu


Bilić, Paško
Proizvodnja sadržaja u umreženome društvu, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 623201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proizvodnja sadržaja u umreženome društvu
(Production of content in the network society)

Autori
Bilić, Paško

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.03

Godina
2013

Stranica
238

Mentor
Švob-Đokić, Nada ; Nikodem, Krunoslav

Ključne riječi
Medijska komunikacija ; medijski format ; medijski događaj ; medijski ritual ; mit o posredovanom središtu ; umreženo društvo ; umrežavajući komunikacijski model ; mrežni tokovi ; Wikipedija ; virtualna etnografija ; analiza slučaja ; mrežna sfera
(Mediated communication ; media format ; media event ; media ritual ; myth of the mediated centre ; network society ; networking communication model ; network flow ; Wikipedia ; virtual ethnography ; case study ; web sphere analysis)

Sažetak
U složenome simboličkom okolišu, koji je posredovan novim komunikacijskim tehnologijama, mijenjaju se načini proizvodnje simboličkoga sadržaja, a time i oblici komunikacije i medijski formati. Unatoč velikoj popularnosti novih izvora informacija, kao što je Wikipedija, društvena je dinamika procesa koji se odvijaju u pozadini tih fenomena najvećim dijelom neistražena, društveni značaj tih izvora informacija nedovoljno teoretiziran, a metodologija je nedovoljno problematizirana u sociološkim diskursima. Glavni je cilj istraživanja teorijski i empirijski istražiti složene načine proizvodnje sadržaja u umreženome društvu (Castells, 1996 ; 2001 ; 2004 ; 2009) i umreženome komunikacijskom modelu (Cardoso 2006, 2008) s naglaskom na Wikipediji kao jednim od glavnih komunikacijskih čvorova. Najvažniji je cilj primijeniti i proširiti teoriju medijskih događaja (Dayan, Katz, 1992) na nove medije te istražiti proces proizvodnje i konstrukcije informacija o suvremenim i aktualnim globalnim događajima na engleskoj i hrvatskoj Wikipediji u komparativnoj perspektivi. Korištena je metoda virtualne etnografije (Hine, 2000) na četiri strateški odabrana slučaja: sekcija za novosti (eng. ITN) na glavnoj stranici Wikipedije, Olimpijske igre u Pekingu (integrativni događaj), Rat u Libiji (konfliktni događaj) te Potres na Haitiju (disruptivni događaj). Svaki je događaj analiziran kao zasebna mrežna sfera (Schneider, Foot, 2005). Naime, istraživani su odabrani članci, povezane stranice za razgovor i druge stranice na Wikipediji te su obavljeni intervjui s odabranim suradnicima. Istraživanje je također vođeno metodom ˝promatranja sa sudjelovanjem˝, a materijali su analizirani deskriptivnom statistikom te etnografskom analizom sadržaja (Altheide, 1996). U sva se tri događaja može primijetiti ista društvena organizacija i dinamika: istovremeno prisvajanje dostupnoga sadržaja i udaljavanje od masovnih medija. Ta je dinamika jedinstven medijski ritual (Couldry, 2003) kojim se nastoji ostvariti zacrtani ideal neutralnoga enciklopedijskog znanja, koji je utemeljen na pretpostavci dobre volje i konsenzusu. Posebnim procedurama konstrukcije toga znanja wikipedisti proizvode „mit o društvenome središtu“ (Couldry, 2003). U tome smislu Wikipedija ima sličnu društvenu ulogu kao i masovni mediji, pa se, posljedično, medijski događaj može opisati kao bilo koji događaj čiji se societalni ili globalni karakter konstruira, definira i redefinira „novim“ i „starim“ medijima. Teorija medijskih događaja na taj način posjeduje značajan potencijal za provođenje različitih oblika empirijskih istraživanja međumedijske agende i novih oblika posredovane društvene zbilje. Istraživanje se u širem smislu može primijeniti na odnos interneta i društva jer pokazuje da internet nije samo tehnička infrastruktura, nego i društveni i kulturni prostor u kojemu se različiti akteri bave proizvodnjom različitih vrsta posredovana sadržaja. Proučavanje novomedijskih konstrukcija zbilje također ima veliki značaj za suvremenu sociologiju znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
017-0171685-0806 - Globalni utjecaji i lokalne kulturne promjene (Švob-Đokić, Nada, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose

Profili:

Avatar Url Nada Švob-Đokić (mentor)

Avatar Url Krunoslav Nikodem (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Paško
Proizvodnja sadržaja u umreženome društvu, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Bilić, P. (2013) 'Proizvodnja sadržaja u umreženome društvu', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bili\'{c}, Pa\v{s}ko}, year = {2013}, pages = {238}, keywords = {Medijska komunikacija, medijski format, medijski doga\djaj, medijski ritual, mit o posredovanom sredi\v{s}tu, umre\v{z}eno dru\v{s}tvo, umre\v{z}avaju\'{c}i komunikacijski model, mre\v{z}ni tokovi, Wikipedija, virtualna etnografija, analiza slu\v{c}aja, mre\v{z}na sfera}, title = {Proizvodnja sadr\v{z}aja u umre\v{z}enome dru\v{s}tvu}, keyword = {Medijska komunikacija, medijski format, medijski doga\djaj, medijski ritual, mit o posredovanom sredi\v{s}tu, umre\v{z}eno dru\v{s}tvo, umre\v{z}avaju\'{c}i komunikacijski model, mre\v{z}ni tokovi, Wikipedija, virtualna etnografija, analiza slu\v{c}aja, mre\v{z}na sfera}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bili\'{c}, Pa\v{s}ko}, year = {2013}, pages = {238}, keywords = {Mediated communication, media format, media event, media ritual, myth of the mediated centre, network society, networking communication model, network flow, Wikipedia, virtual ethnography, case study, web sphere analysis}, title = {Production of content in the network society}, keyword = {Mediated communication, media format, media event, media ritual, myth of the mediated centre, network society, networking communication model, network flow, Wikipedia, virtual ethnography, case study, web sphere analysis}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font