Pregled bibliografske jedinice broj: 623176
Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika
Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 291-306 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 623176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika
(Teacher's methodology style and tact as a stimulus for the pupil's creativity)
Autori
Jukić, Renata
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7
(2010), 2;
291-306
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum; kreativnost; nastavničke kompetencije; metodički stil; nastavnički takt
(curriculum; creativity; teaching competences; methodology style; teaching tact)
Sažetak
Kreativnost kao psihološki, socijalni, ali i pedagoški fenomen ima izrazito pozitivan utjecaj na razvitak cjelokupne osobnosti djeteta. Najveća slabost tradicionalne nastave odnosi se na nedovoljnu aktivnost učenika, preferiranje kognitivnog razvoja učenikove ličnosti, te deficijentnost nastavnih strategija. Takva nastava ne potiče i ne razvija više mentalne procese kao ni kreativnost učenika. Osnovna didaktička pretpostavka za kreativan rad u školi osposobljenost je nastavnika i otvorenost škole za stvaralaštvo. Pitanje postavljeno u ovom radu je koje nastavničke kompetencije i socijalno-metodički kontakti potiču "toplu i kreativnu" atmosferu, a što odgojno-obrazovne situacije može učiniti neozbiljnima, socijalno neučinkovitima ili nedopuštenima u ime metodičke slobode i kreativnosti. Uzmemo li u obzir znanstvene spoznaje s područja psihologije, sociologije, pedagogije, kreativnost nećemo shvaćati isključivo kao urođeni fenomen, već kao vještinu koja se može proučavati i bolje razumjeti, identificirati i umnažati, a zatim ju prenositi i na osnovu toga identificirati „alate” koji mogu obogatiti rad svakog nastavnika. Uvažavajući zahtjeve suvremene pedagogije i vremena u kojem živimo nužno je pristupiti kurikulumskim reformama prateći kontekst globalnih društvenih i obrazovnih reformi, operacionalizirati odgojne i obrazovne postupke kojima se potiče kreativnost, te navedene obrasce ugraditi u kurikulum socijalnih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts