Pregled bibliografske jedinice broj: 623157
Obrazovanje kao dijalektiĉki odnos kulture i prirode
Obrazovanje kao dijalektiĉki odnos kulture i prirode // Pedagogija i kultura / Posavec, K., Sablić, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 151-158 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 623157 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje kao dijalektiĉki odnos kulture i prirode
(Education as a Dialectical Relationship between Culture and Nature)
Autori
Jukić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura
/ Posavec, K., Sablić, M. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 151-158
ISBN
978-953-99167-7-8
Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske: Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje; dijalektiĉki odnos; kultura; priroda
(education; dialectical relationship; culture; nature)
Sažetak
Suvremeni ĉovjek (Homo sapiens sapiens), rezultat je dugotrajne i sloţene biološke evolucije. Definiramo li ga samo biološkim obiljeţjima (genotipom i fenotipom), oduzimamo mu njegovu ljudskost. Antropolozi upravo kulturu smatraju definirajućim obiljeţjem roda Homo. Temelj hijerarhijskog diskursa tijela i uma, prirode i kulture, moţemo naći u kartezijanskom dualizmu. Ta dvojnost je samo prividna, u stvarnosti priroda i kultura nisu konkurirajuće, nego upotpunjujuće, harmonizirajuće cjeline. Dijalektiĉki odnos kulture i prirode, problemi i proturjeĉnosti koje se suoĉavaju kao antiteze, rezultiraju novim razumijevanjima svijeta u kojima posreduje upravo ĉin obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija