Pregled bibliografske jedinice broj: 623148
Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba
Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba // Razvoj i okoliš - perspektive održivosti ; Znanstveni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb: Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 623148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba
(Ecological question as an educational need)
Autori
Jukić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Razvoj i okoliš - perspektive održivosti ; Znanstveni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem
/ - Zagreb : Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet, 2011
Skup
Razvoj i okoliš
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.10.2011. - 07.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum; ekologija; ekološki odgoj i obrazovanje
(curriculum; ecology; ecological education)
Sažetak
Ekološki odgoj i obrazovanje u nastavi su zastupljeni kroz integrirane i zasebne predmete te međupodručnim temama. Proučavanje ekoloških tema nezaobilazan je čimbenik održivog razvoja, a primjena stečenih spoznaja utječe na mnoga područja svakodnevnog života. No, ekologija je i kulturalno – antropološki orijentirana, tj. područje djelovanja joj je i afi rmacija ljudskih vrijednosti. Sukladno tome, temeljne kompetencije koje učenici moraju steći odnose se na spoznaje o povezanosti globalnih promjena na Zemlji, njihova utjecaja na čovjeka i okoliš, mogućnost prilagođavanja razvoju znanosti i tehnologije, odgovornom odnosu prema prirodi, doprinosu održivom razvoju, ali i svijesti o vlastitoj participaciji u suvremenom svijetu. No, ekološki odgoj i obrazovanje u širem smislu podrazumijevaju djelovanje na stvaranju „nove humanosti“ koja poučava kvalitetnim socijalnim odnosima i vrijednostima. Stoga je u Hrvatskoj neophodno konstruirati kurikulum ekološkog odgoja i obrazovanja koji će pridonijeti promicanju pozitivnog odnosa prema ekologiji u hrvatskom školstvu, ali i unaprjeđivanju cjelokup ne kulture škole.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija