Pregled bibliografske jedinice broj: 623001
Važnost marketinških znanja za farmaceute
Važnost marketinških znanja za farmaceute // Farmaceutski glasnik, 69 (2013), 2; 98-101 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 623001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost marketinških znanja za farmaceute
(Importance of marketing skills to pharmacists)
Autori
Komarac, Tanja
Izvornik
Farmaceutski glasnik (0014-8202) 69
(2013), 2;
98-101
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
farmaceutski marketing; zdravstvene usluge; farmaceutska industrija
(pharmacuetical marketing; health services; pharmaceutical industry)
Sažetak
Farmaceutski marketing (marketing u farmaciji) nije nov fenomen. Veza između farmacije i marketinga započinje još početkom 19. stoljeća na nereguliranom medicinskom tržištu korištenjem oglašavanja, zaštitnog znaka i pakiranja. Od tada, pa sve do danas, farmaceutski marketing je prošao i prolazi kroz brojne promjene među kojima je vjerojatno najvažnija promjena - regulacija tržišta. Uz marketing se često veže niz zabluda koje proizlaze iz činjenice da se marketing u poduzećima i organizacijama marginalizirao te je povezan s neetičnim ponašanjem poduzeća kojim se potrošača želi prisiliti da kupi nešto što mu ne treba i što ne želi. Također, marketing se najčešće poistovjećuje s oglašavanjem i prodajom. Širenju tih zabluda nerijetko pomažu novinari koji nemaju adekvatna znanja iz područja ekonomije i marketinga da bi na odgovarajući način upoznali širu javnost (čitatelje) sa značenjem i ulogom marketinga u tržišnom poslovanju 21. stoljeća. O potrebi primjene marketinga u farmaciji napisane su brojne znanstvene i stručne knjige i priručnici čiji se autori slažu da je povezivanje farmaceutskih i marketinških znanja postalo važan preduvjet uspjeha u farmaceutskoj industriji. Jedan od najslikovitijih prikaza o važnosti marketinga je dao profesor Smith s američkog sveučilišta University of Mississippi, School of Pharmacy, kada je rekao da „dobar marketing vodi dobroj medicini (uz određene izuzetke) te loš marketing dugoročno neće uspjeti, isto kao niti loša medicina.“
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0661686-2342 - Procjena i unapređenja kapaciteta civilnog društva za pružanje socijalnih usluga (Pavičić, Jurica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Tanja Komarac
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EMBASE (Excerpta Medica)