Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 622782

Suočavanje sa stresom, doživljaj stresa i osobine ličnosti kod učenika srednje medicinske škole


Mamić, Filip
Suočavanje sa stresom, doživljaj stresa i osobine ličnosti kod učenika srednje medicinske škole, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 622782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suočavanje sa stresom, doživljaj stresa i osobine ličnosti kod učenika srednje medicinske škole
(Coping with stress and personality traits in medical school pupils)

Autori
Mamić, Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
30.09

Godina
2011

Stranica
36

Mentor
Vuletić, Gorka

Ključne riječi
stres; osobine ličnosti; učenici
(stres; personality traits; pupils)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je ispitati povezanost doživljaja stresa, suočavanja sa stresom, i osobina ličnosti. U radu se osim ispitivanja odnosa navedenih varijabli pokušao utvrditi i prediktivna valjanost stilova suočavanja sa stresom i osobina ličnosti u objašnjenju doživljenog stresa, kao i mogućnost predikcije različitih stilova suočavanja na temelju osobina ličnosti. Istraživanje je provedeno na 190 učenika drugih i trećih razreda srednje medicinske škole Osijek, smjera medicinska sestra/medicinski tehničar. Sudionici su na satu razredne zajednice ispunjavali Upitnik petofaktorskog modela ličnosti, zatim Ljestvicu percipiranog stresa, te Upitnik stilova suočavanja sa stresom za adolescente. Hijerarhijske regresijske analize u kojima su kao prediktori doživljenog stresa u prvom koraku korištene osobine ličnosti, a u drugom koraku stilovi suočavanja pokazale su da je neuroticizam jedini značajan prediktor doživljenog stresa. Rezultati hijerarhijske regresijske analize također pokazuju da nakon doprinosa osobina ličnosti, stilovi suočavanja sa stresom značajno ne pridonose doživljenom stresu. Nadalje, rezultati pokazuju da ličnost predviđa sva tri stila suočavanja sa stresom. Točnije, neuroticizam značajno pridonosi emocijama usmjerenom suočavanju i izbjegavanju, dok savjesnost predviđa suočavanje putem izbjegavanja i problemu usmjereno suočavanje. Ekstraverzija i ugodnost značajni su prediktori emocijama usmjerenog suočavanja, a otvorenost prema iskustvu značajno pridonosi problemu usmjerenom suočavanju. Iako rezultati nisu u potpunosti potvrdili sve ranije pretpostavke, oni ukazuju na to da je ličnost vrlo važan čimbenik u procesu doživljaja stresa i suočavanja sa stresom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Gorka Vuletić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mamić, Filip
Suočavanje sa stresom, doživljaj stresa i osobine ličnosti kod učenika srednje medicinske škole, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek
Mamić, F. (2011) 'Suočavanje sa stresom, doživljaj stresa i osobine ličnosti kod učenika srednje medicinske škole', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mami\'{c}, Filip}, year = {2011}, pages = {36}, keywords = {stres, osobine li\v{c}nosti, u\v{c}enici}, title = {Suo\v{c}avanje sa stresom, do\v{z}ivljaj stresa i osobine li\v{c}nosti kod u\v{c}enika srednje medicinske \v{s}kole}, keyword = {stres, osobine li\v{c}nosti, u\v{c}enici}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mami\'{c}, Filip}, year = {2011}, pages = {36}, keywords = {stres, personality traits, pupils}, title = {Coping with stress and personality traits in medical school pupils}, keyword = {stres, personality traits, pupils}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font