Pregled bibliografske jedinice broj: 622760
Elementi unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških vidova reformskih pedagogija
Elementi unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških vidova reformskih pedagogija, 2013., doktorska disertacija, Učiteljski fajultet, Zagreb
CROSBI ID: 622760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških vidova reformskih pedagogija
(Elements of Internal Reform of Primary Education by Implementing Didactic-Pedagogical Elements of Reform Pedagogies)
Autori
Rajić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fajultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.02
Godina
2013
Stranica
320
Mentor
Matijević, Milan
Ključne riječi
unutarnja reforma primarnog obrazovanja; reformske pedagogije; akcijsko istraživanje; zadovoljstvo školom; učiti kako učiti; socijalne kompetencije učenika
(internal reform of primary education; reform pedagogies; action research; learning to learn competence; social competence; school satisfaction)
Sažetak
Promjene u obrazovanju, koje se usporedno događaju diljem Europe i Sjedinjenih Američkih Država, pojavljuju se u različitim oblicima. Ipak, moguće je uočiti trendove u obrazovnim reformama. Neki su od njih: kurikulumski i kompetencijski pristup obrazovanju, standardizacija obrazovnih postignuća te vanjsko vrednovanje obrazovnih sustava. Uz promjene u organizaciji obrazovnog sustava i vrijednostima na kojima se temelji, postaje jasno da je neophodna i unutarnja reforma kako bi ciljevi suvremenoga obrazovanja bili zadovoljeni. Promjene, koje se događaju u obrazovanju, potaknute su i promjenama unutar same pedagoške znanosti. Kao rezultat duhovno-znanstvene pedagogije i empirijske znanosti o odgoju, razvijen je koncept refleksivnoga učitelja. Povijesnom i komparativnom analizom utvrđeni su reformski koncepti koji holističkim pristupom obrazovanju uvažavaju potrebe djeteta i nastavom usmjerenom na učenika ostvaruju ciljeve suvremenoga obrazovnog sustava. U radu je prikazan model unutarnje reforme primarnoga obrazovanja implementacijom elemenata reformskih pedagogija – ERP, tijekom jednogodišnjeg akcijskog istraživanja provedenog 2009./2010. godine (Montessori pedagogija, waldorfska pedagogija, pedagoški koncepti Celestina Freineta i Johna Deweya). Provedeno istraživanje učiteljskih mišljenja (N = 350) o pedagoškoj opravdanosti i mogućnostima implementacije ERP-a potvrdilo je postojanje klime i potrebe za unutarnjom reformom postojećega obrazovnog sustava. U akcijskom istraživanju sudjelovalo je šest učiteljica i stotinu i šest učenika iz šest razrednih odjeljenja (2., 3., i četiri 4. razreda) u četiri osnovne škole u gradu Zagrebu, Donjem Kraljevcu, Draškovcu i Bjelovaru. Akcijsko istraživanje potvrdilo je mogućnost unutarnje reforme primarnoga obrazovanja implementacijom ERP-a. Utvrđeno je veliko zadovoljstvo učenika i roditelja implementiranim ERP-om i školom. SWOT analizom utvrđene su prednosti, nedostaci, mogućnosti te prijetnje unutarnje reforme implementacijom ERP-a. Istraživanjem učeničkih kompetencija učiti kako učiti i socijalnih kompetencija utvrđeno je da se modelom uspješno ostvaruje razvoj kompetencija nužnih za aktivno djelovanje u demokratskome društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb