Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 62273

Uloga psihologa u dijagnostici i rehabilitaciji osoba s mentalnom retardacijom


Igrić, Ljiljana
Uloga psihologa u dijagnostici i rehabilitaciji osoba s mentalnom retardacijom // Psihologija i psiholozi u radu s osobama s posebnim potrebama, VI konferencija hrvatskih psihologa
Jasrebarsko: Naklada Slap, 1998. str. 57-58 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 62273 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga psihologa u dijagnostici i rehabilitaciji osoba s mentalnom retardacijom
(The role of the psychologist in diagnostic and rehabilitation of persons with mental retardation)

Autori
Igrić, Ljiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Psihologija i psiholozi u radu s osobama s posebnim potrebama, VI konferencija hrvatskih psihologa / - Jasrebarsko : Naklada Slap, 1998, 57-58

Skup
Psihologija i psiholozi u radu s osobama s posebnim potrebama, VI konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 18.11.1998. - 21.11.1998

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
mentalna retardacija; procesualna dijagnostika; mentalno zdravlje; integracija; psiholog
(mental retardation; procesual diagnostic; mental health; integration; psychologist)

Sažetak
Suvremeno gledanje na mentalnu retardaciju, pokret integracije, a zadnjih godina inkluzije u svijetu, te razvoj spoznaja o osobama s mentalnom retardacijom imali su za posljedicu i promjenu uloge i zadatka stručnjaka, posebice rehabilitacijskih pedagoga i psihologa. Polazi se sa stajališta da je stanje koje sse naziva "mentalnom retardacijom" rezultat kako karakteristika osobe tako i zahtjeva njegove okoline (obitelj, škola, radno mjesto). S druge strane smatra se da stupanj funkcioniranja osoba s mentalnom retardacijom ovisi o stupnju podrške od strane okoline. Klasični pristup psihološkoj dijagnozi "mentalne retardacije" utvrđivanjem razine intelektualnih sposobnosti mijenja se u kompleksnu procesualnu dijagnostiku u kojoj je ispitivanje intelektualnih sposobnosti prvi korak u rehabilitaciji, odnosno u maksimalnom poticanju ovih sposobnosti te podizanju razine funkcioniranja osobe. Sve je veći broj psihologijskih testova koji postaju dijagnostičko i rehabilitacijsko sredstvo (Skala senzomotoričke inteligencije, Cesati-Lezine; Feuersteinova modifikacija Ravenovih progresivnih matrica i dr.). Spoznaje na području mentalnog zdravlja osoba s mentalnom retardacijom otvorile su novo područje djelovanja psihologa: dijagnostika i terapija emocionalnih poremećaja osoba s mentalnom retardacijom. Integracijom osoba s posebnim potrebama u redoviti odgojno-obrazovni sustav zadaci psihologa u vrtićima i školama (osnovnim i srednjim) postali su kompleksniji jer zahtjevaju složeni proces pripreme sredine za prihvat ove djece (rad s odgajateljima, učiteljima, roditeljima). Posebne ustanove za školovanje i smještaj djece i osoba s mentalnom retardacijom također su važno mjesto još nedovoljno prisutno u Hrvatskoj (nezadovoljavajući broj zaposlenih psihologa). S druge strane proces inkluzije koja zahtjeva uključivanje osoba s posebnim potrebama u redovitu sredinu kako životnu tako i radnu ne može se uspješno provoditi bez sustavnog rada psihologa sa sredinom, npr. organizacija stambenih zajednica osoba s mentalnom retardacijom u procesu deinstitucionalizacije. Može se sa sigurnošću tvrditi da je psiholog takav profil stručnjaka koji je neophodan u svim životnim razdobljima osoba s posebnim potrebama pa tako i osoba s mentalnom retardacijom. Da bi psiholozi stekli potrebna znanja i vještine za navedene zadatke trebati će organizirati razne oblike stručnog usavršavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
013001

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ljiljana Igrić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Igrić, Ljiljana
Uloga psihologa u dijagnostici i rehabilitaciji osoba s mentalnom retardacijom // Psihologija i psiholozi u radu s osobama s posebnim potrebama, VI konferencija hrvatskih psihologa
Jasrebarsko: Naklada Slap, 1998. str. 57-58 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Igrić, L. (1998) Uloga psihologa u dijagnostici i rehabilitaciji osoba s mentalnom retardacijom. U: Psihologija i psiholozi u radu s osobama s posebnim potrebama, VI konferencija hrvatskih psihologa.
@article{article, author = {Igri\'{c}, Ljiljana}, year = {1998}, pages = {57-58}, keywords = {mentalna retardacija, procesualna dijagnostika, mentalno zdravlje, integracija, psiholog}, title = {Uloga psihologa u dijagnostici i rehabilitaciji osoba s mentalnom retardacijom}, keyword = {mentalna retardacija, procesualna dijagnostika, mentalno zdravlje, integracija, psiholog}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Igri\'{c}, Ljiljana}, year = {1998}, pages = {57-58}, keywords = {mental retardation, procesual diagnostic, mental health, integration, psychologist}, title = {The role of the psychologist in diagnostic and rehabilitation of persons with mental retardation}, keyword = {mental retardation, procesual diagnostic, mental health, integration, psychologist}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font