Pregled bibliografske jedinice broj: 622620
Upravljanje kvalitetom u zdravstvenim sustavima zemalja članica Europske unije
Upravljanje kvalitetom u zdravstvenim sustavima zemalja članica Europske unije // Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet), XVIII (2012), 137-156 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 622620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje kvalitetom u zdravstvenim sustavima zemalja članica Europske unije
(Quality management in helath care system in the EU members states)
Autori
Ostojić, Rajko ; Bilas, Vlatka ; Franc, Sanja
Izvornik
Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet) (1840-3255) XVIII
(2012);
137-156
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta; zdravstvo; EU
(quality; health; EU)
Sažetak
Postizanje, održavanje, mjerenje i unapređenje kvalitete vrlo je važno u svim sektorima, a posebno u zdravstvu. Vlade zemalja širom svijeta stoga imaju zadatak izraditi kvalitetne strategije razvoja zdravstvenog sektora kako bi se ostvarila što veća dodana vrijednost ulaganja u zdravstvo. Međutim, ovaj je zadatak otežan s obzirom na ograničena financijska sredstva i rastuće izdatke u zdravstvu. Temeljni cilj pisanja ovoga rada je analizirati različite modele upravljanja i odrednice kvalitete zdravstvenog sustava te analizirati sustave upravljanja kvalitetom zdravstvenih sustava u zemljama Europske unije (EU), a kako bi se pridonijelo raspravi o unapređenju kvalitete te iskoristila iskustva zemalja EU u povećanju i održavanju kvalitete hrvatskog zdravstvenog sustava. Pokazalo se da iako postoje zajedničke inicijative na razini EU, razvoj jedinstvene politike i strategije kvalitete nije jednostavan iz nekoliko razloga. Prvo, zato jer je zdravstvo autonomno područje svake zemlje članice, te iz razloga što ovaj sektor uključuje velik broj aktera čija djelovanja nije jednostavno harmonizirati. Potrebna je analiza različitih dimenzija kvalitete, profesionalne organizacije i načina pružanja usluga. U tom je smislu nužno donošenje jasne strategije poboljšanja kvalitete, odnosno definiranje plana i potrebnih instrumenata na nacionalnoj, lokalnoj, ali i na razini pojedine institucije te se preporuča višerazinski pristup upravljanja kvalitetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit
- Journal of Economic Literature
- EBSCO