Pregled bibliografske jedinice broj: 622466
Utjecaj gospodarske krize na vrijednosne lance u distributivnoj trgovini
Utjecaj gospodarske krize na vrijednosne lance u distributivnoj trgovini // Zbornik radova XII. Znanstvenog skupa „Poslovna logistika“, Osijek
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 137-145 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 622466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj gospodarske krize na vrijednosne lance u distributivnoj trgovini
(The impact of the economic crisis on value chains in distributive trade)
Autori
Guzovski, Marina ; Rendulić, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova XII. Znanstvenog skupa „Poslovna logistika“, Osijek
/ - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 137-145
Skup
XII. Znanstveni skup „Poslovna logistika“
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Gospodarska kriza ; distributivna trgovina ; vrijednosni lanci ; opskrbni lanci ; utjecaj krize
(Economics crisis ; distributive trade ; value chains ; supply chains ; crisis impact)
Sažetak
Globalna gospodarska kriza koja je krenula od najrazvijenijih ekonomija odrazila se na sve zemlje svijeta pa tako i na Hrvatsku. Promijenjeni uvjeti na tržištu zahtijevali su brzu prilagodbu, a time i prestrukturiranje vrijednosnih lanaca. Vrijednosni lanci u trgovini pokazali su se vrlo elastičnima, te su kompanije prilagodile nabavne procese okruženju sklonom konstantnim promjenama i okrenule se drugačijem načinu poslovanja. Cilj rada je istražiti u kojoj mjeri je gospodarska kriza utjecala na distributivnu trgovinu u Republici Hrvatskoj i na opskrbne odnosno vrijednosne lance. Distributivna trgovina definira se kao skup svih oblika trgovačkih aktivnosti, od nabave robe kod proizvođača, do isporuke te robe krajnjim potrošačima. Ona obuhvaća trgovinu na veliko za svoj račun, posredovanje u trgovinu na veliko, trgovinu na malo i popravke motornih vozila i motocikla. Analizirana su kretanja koja se odnose na promet, broj zaposlenih i prodavaonice u distributivnoj trgovini za petogodišnje razdoblje. Pristup stvaranju vrijednosti kroz vrijednost proizvoda, poduzeća ili stvaranjem dodane – novostvorene vrijednosti jedan je ključnih elemenata strategije upravljanja. Kako bi ostali konkurentni na tržištu, poduzeća moraju razviti kompetencije koje će ih razlikovati od drugih, okrenuti se diferencijaciji i specijalizaciji te odabiru profitabilnih, održivih tržišnih niša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija