Pregled bibliografske jedinice broj: 622316
Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika
Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 622316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika
(Nonverbal Communication in the Classroom)
Autori
Cvek, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.04
Godina
2012
Stranica
64
Mentor
Pletikos Olof, Elenmari ; Häusler, Maja
Ključne riječi
neverbalno ponašanje nastavnika; glasovni paralingvistički znakovi; vizualni neverbalni znakovi; osobine karaktera
(nonverbal behavior of teachers; paralinguistic cues in speech; visual nonverbal cues; personality traits)
Sažetak
Poznavanje neverbalnih znakova i njihovih značenja izrazito je važno za nastavnike. Samo će uspješnom neverbalnom signalizacijom nastavnik ostvariti uspješnu suradnju s učenicima. U radu se ispitivalo na temelju kojih se neverbalnih znakova nastavnici percipiraju kao sigurni, smireni, strogi, neagresivni i nadmoćni te postoji li korelacija između navedenih osobina. Pokušala se ispitati i povezanost nediscipline i atmosfere u razredu s neverbalnim znakovima. Istraživanje se usmjerilo i na usporedbu percepcije osobina nastavnika na temelju auditivnog i vidnog kanala. Nastojale su se ustanoviti i razlike u stupnju izraženosti osobina karaktera nastavnica u situacijama na nastavi s učenicima i na radionici za nastavnike. Istraživanje je provedeno na Filozofskom fakultetu sa studentima fonetike (n=51) u tri dijela. U prvom dijelu procjenitelji su procijenjivali sedam ispitanika na temelju audio snimki, u drugom na temelju video snimki te u trećem na temelju audiovizualnih snimki. Rezultati su pokazali da se karakterne osobine nastavnica percipiraju lako i brzo na temelju neverbalnih znakova. Istraživanjem su dobivene neke značajne i lake korelacije između pojedinih osobina karaktera nastavnika. Učestalost disciplinskih incidenata u razredu i atmosfera u razredu povezani su s neverbalnim znakovima koje nastavnik odašilje. Osobine nastavnica percipiraju se različito s obzirom na kanal kojim procjenitelji primaju informacije. Postoje znatne razlike u stupnju izraženosti osobina karaktera nastavnika u situaciji na nastavi s učenicima i na radionici za nastavnike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb