Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 622316

Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika


Cvek, Željka
Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 622316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika
(Nonverbal Communication in the Classroom)

Autori
Cvek, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.04

Godina
2012

Stranica
64

Mentor
Pletikos Olof, Elenmari ; Häusler, Maja

Ključne riječi
neverbalno ponašanje nastavnika; glasovni paralingvistički znakovi; vizualni neverbalni znakovi; osobine karaktera
(nonverbal behavior of teachers; paralinguistic cues in speech; visual nonverbal cues; personality traits)

Sažetak
Poznavanje neverbalnih znakova i njihovih značenja izrazito je važno za nastavnike. Samo će uspješnom neverbalnom signalizacijom nastavnik ostvariti uspješnu suradnju s učenicima. U radu se ispitivalo na temelju kojih se neverbalnih znakova nastavnici percipiraju kao sigurni, smireni, strogi, neagresivni i nadmoćni te postoji li korelacija između navedenih osobina. Pokušala se ispitati i povezanost nediscipline i atmosfere u razredu s neverbalnim znakovima. Istraživanje se usmjerilo i na usporedbu percepcije osobina nastavnika na temelju auditivnog i vidnog kanala. Nastojale su se ustanoviti i razlike u stupnju izraženosti osobina karaktera nastavnica u situacijama na nastavi s učenicima i na radionici za nastavnike. Istraživanje je provedeno na Filozofskom fakultetu sa studentima fonetike (n=51) u tri dijela. U prvom dijelu procjenitelji su procijenjivali sedam ispitanika na temelju audio snimki, u drugom na temelju video snimki te u trećem na temelju audiovizualnih snimki. Rezultati su pokazali da se karakterne osobine nastavnica percipiraju lako i brzo na temelju neverbalnih znakova. Istraživanjem su dobivene neke značajne i lake korelacije između pojedinih osobina karaktera nastavnika. Učestalost disciplinskih incidenata u razredu i atmosfera u razredu povezani su s neverbalnim znakovima koje nastavnik odašilje. Osobine nastavnica percipiraju se različito s obzirom na kanal kojim procjenitelji primaju informacije. Postoje znatne razlike u stupnju izraženosti osobina karaktera nastavnika u situaciji na nastavi s učenicima i na radionici za nastavnike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Hausler (mentor)

Avatar Url Elenmari Pletikos Olof (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Cvek, Željka
Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Cvek, Ž. (2012) 'Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cvek, \v{Z}eljka}, year = {2012}, pages = {64}, keywords = {neverbalno pona\v{s}anje nastavnika, glasovni paralingvisti\v{c}ki znakovi, vizualni neverbalni znakovi, osobine karaktera}, title = {Neverbalna komunikacija u razredu: istra\v{z}ivanje znakova nadmo\'{c}i i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika}, keyword = {neverbalno pona\v{s}anje nastavnika, glasovni paralingvisti\v{c}ki znakovi, vizualni neverbalni znakovi, osobine karaktera}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cvek, \v{Z}eljka}, year = {2012}, pages = {64}, keywords = {nonverbal behavior of teachers, paralinguistic cues in speech, visual nonverbal cues, personality traits}, title = {Nonverbal Communication in the Classroom}, keyword = {nonverbal behavior of teachers, paralinguistic cues in speech, visual nonverbal cues, personality traits}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font