Pregled bibliografske jedinice broj: 622214
Doprinos Bogdana Buljana hrvatskoj teatrologiji
Doprinos Bogdana Buljana hrvatskoj teatrologiji // Krležini dani u Osijeku 2011. / Hećimović, Branko (ur.).
Osijek, Hrvatska: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 265-278 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 622214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos Bogdana Buljana hrvatskoj teatrologiji
(Bogdan Buljan's contribution to Croatian theatrology)
Autori
Bošković, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2011.
/ Hećimović, Branko - : Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 265-278
ISBN
978-953-154-168-8
Skup
Krležini dani u Osijeku
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2011. - 09.12.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Buljan; contribution; Split; hrvatska teatrologija...
(Buljan; doprinos; Split; Croatian theatrology...)
Sažetak
U splitskom kulturnom, napose kazališnom životu Bogdan Buljan je ostavio značajan trag. Kao glumac zapamćen je po vrijednim i zapaženim ostvarenjima u ulogama Krležinih Glembajevih (Ignjat), Ledi (Aurel), U agoniji (Lenbach), Marinkovićevoj Gloriji (Don Zane, Don Florijo), Begovićevu Pustolovu pred vratima (Agnezin muž). Igrao je Kreonta (Sofoklo: Kralj Edip) i Horacija (Shakespeare: Hamlet) te Oca u Ukroćenoj goropadnici te drugim djelima. Posebno vrijednim i zanimljivim držimo Buljanov rad na uređenju kazališnih publikacija (Splitsko ljeto), napise i osvrte o značajnim nadnevcima iz splitske kazališne povijesti te članke o brojnim kazališnim pitanjima što ih je pisao u novinama i časopisima. U njima se isticao akribijom pouzdana kroničara te otkrićem mnogih nepoznatih i zaboravljenih detalja i činjenica iz kulturne i kazališne povijesti. Nadasve zanimljivi sociologiji kazališnog života, ti nam podatci omogućuju da rekonstruiramo život jedne kazališne sredine kroz nastojanja da svojim vrijednostima legitimira svoj kulturni identitet i prepoznatljivost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija