Pregled bibliografske jedinice broj: 622148
PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja
PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja / Buljan Culej, Jasminka (ur.). Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2012 (izvještaj)
CROSBI ID: 622148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja
(PIRLS 2011 Results in Reading)
Urednik/ci
Buljan Culej, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, izvještaj, znanstvena
Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Grad
Zagreb
Godina
2012
Stranica
208
ISBN
978-953-7556-32-7
Ključne riječi
PIRLS 2011. – međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja; rezultati postignuti iz čitanja; međunarodno izvješće o postignućima učenika iz čitanja
(PIRLS 2011 Progress in International Reading Literacy Study; achievement results in reading; international results in reading)
Sažetak
U ovom izvješću prikazani su rezultati međunarodnog istraživanja PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) istraživanja čitalačke pismenosti koje je osmišljeno s ciljem da se poboljša podučavanje čitanja i učenje čitanja, što je jedna od najvažnijih kompetencija koju učenici stječu napredujući u prvim godinama svoga obrazovanja. Istraživanje PIRLS provodi se u petogodišnjim ciklusima, čime se nastoje mjeriti međunarodni trendovi razvoja čitalačke pismenosti, obrazovne politike i aktivnosti koje se odnose na čitanje s razumijevanjem. Republika Hrvatska uključila se u istraživanje u ciklusu PIRLS 2011., trećem krugu međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti. PIRLS je prvi put proveden 2001. godine i otada se provodi svakih pet godina kako bi se procijenio napredak u čitalačkim postignućima učenika i trendovi u kućnim i školskim okružjima koja utječu na učenje čitanja. U ciklusu istraživanja PIRLS 2011. sudjelovalo je ukupno 57 zemalja iz cijelog svijeta, od čega je njih devet imalo status referentnih sudionica. Osnovni cilj istraživanja PIRLS je vrednovanje kompetencija učenika i procjena do koje razine razumiju odabrane tekstove tematski vrlo širokog raspona. U ovom Izvješću opisani su rezultati istraživanja koje je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja tijekom školske godine 2010./2011., od 3. do 20. svibnja 2011. godine. Ispitivanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 4587 učenika četvrtih razreda u 152 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. U Izvještaju prikazani su rezultati istraživanja PIRLS 2011. za 48 zemalja i devet referentnih sudionica u kojem su ispitani učenici četvrtih razreda. Republika Hrvatska se prema postignutom rezultatu nalazi na 8. mjestu u svijetu. U ciklusu PIRLS 2011. najbolje rezultate ostvarili su Hong Kong (PUR NR Kine), Rusija, Finska i Singapur. Sljedeća skupina sudionica koje su ostvarile izvrsne rezultate obuhvaća Sjevernu Irsku, SAD, Dansku, Hrvatsku i Kineski Tajpeh. Nakon njih slijede Irska i Engleska.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija