Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 621951

Mjerenje kreativnosti kao skupa definiranih oblika ponašanja


Rački, Željko
Mjerenje kreativnosti kao skupa definiranih oblika ponašanja // DANI psihologije (18 ; 2012 ; Zadar) Sažetci priopćenja = Paper summaries / XVIII. dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan, Ćubela Adorić, Vera, Ombla, Jelena, Slišković, Ana, Sorić, Ana, Valerjev, Pavle, Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2012. str. 134-134 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 621951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjerenje kreativnosti kao skupa definiranih oblika ponašanja
(Measuring creativity as a set of predefined behaviours)

Autori
Rački, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
DANI psihologije (18 ; 2012 ; Zadar) Sažetci priopćenja = Paper summaries / XVIII. dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan, Ćubela Adorić, Vera, Ombla, Jelena, Slišković, Ana, Sorić, Ana, Valerjev, Pavle, Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2012, 134-134

ISBN
978-953-7237-34-9

Skup
XVIII. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU 18TH PSYCHOLOGY DAYS IN ZADAR MEĐUNARODNI ZNANSTVENO-STRUČNI SKUP

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kreativnost u djece i adolescenata; mjerenje
(creativity in children and adolescents; measurement)

Sažetak
Cilj je ovoga priopćenja prikazati pristup mjerenju kreativnosti temeljen na konsenzusnoj procjeni i suvremenim postavkama u mjerenju osobina i sposobnosti. Kreativnost operacionalizirana kao za nju indikativni oblici ponašanja, neposredno je dostupna istraživanju. Svako je pojedinačno kreativno ponašanje moguće razlikovati po stupnju tipičnosti za kreativnost, složenosti, potrebnom znanju, intelektualnom i emocionalnom angažmanu, rodnoj i dobnoj primjerenosti te učestalosti. Dodatno, svako od kreativnih ponašanja je cijenjeno (prestižno) ili bezvrijedno u kontekstu u kojemu se javlja, socijalno poželjno ili nepoželjno (npr. slikanje ili grafiti?), jeftino ili skupo (zahtijeva ili ne zahtijeva financijska ili druga sredstva) itd. Shvatimo li kreativnost u bilo kojoj osobi kao specifičnu idiosinkratsku konstelaciju pojedinačnih oblika ponašanja, ukupnu vrijednost ili veličinu kreativnosti te osobe moguće je, poznavajući što čini tj. kako se ponaša, izraziti neovisno o prosjeku skupine kojoj pripada a na temelju karakteristika ponašanja koja pokazuje i koje su unaprijed poznate. Konstelacija je kreativnih ponašanja za osobu predvidiva i djelomično sadržajno specifična. Takav radikalan pristup razumijevanju i mjerenju kreativnosti kao pojedinačnih za kreativnost indikativnih oblika ponašanja prati suvremena poimanja o mjerenju osobina i sposobnosti. Naglaskom na kreativnost kao ponašanje (proces) uklanjaju se iz jednadžbe mjerenja kreativnosti nepoznanice kvalitativnih karakteristika proizvoda (produkta procesa) i psiholozima vraća u fokus kreativnost kao opažljivo i dobrim dijelom mjerljivo i predvidivo ponašanje. Prethodnim istraživanjima, intervjuima, opažanjem ponašanja djece, pregledom literature i prikupljanjem komentara školskih stručnih suradnika prikupljen je skup od 313 različitih oblika kreativnih ponašanja djece i adolescenata u slobodno vrijeme izvan škole. Psiholozi koji rade s djecom te dobi procijenili su sva ponašanja na ljestvici od sedam stupnjeva uspoređujući jedno ponašanje s drugim na indikativnosti (tipičnosti) ponašanja za kreativnost (N = 9 ; α = .96 ; RMSEAjednofaktorsko rješenje = .073, RMSEA 90% = 0.053-0.094). Studenti su psihologije svako ponašanje procijenili na preostalim karakteristikama. Rezultati govore u prilog mogućnosti razlikovanja kreativnih ponašanja na nizu karakteristika, što otvara priliku za drugačiji pristup njenom mjerenju u osobi. Istraživanje i mjerenje kreativnosti kao ponašanja u djece i adolescenata ima izuzetnu vrijednost u svim situacijama odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Željko Rački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko
Mjerenje kreativnosti kao skupa definiranih oblika ponašanja // DANI psihologije (18 ; 2012 ; Zadar) Sažetci priopćenja = Paper summaries / XVIII. dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan, Ćubela Adorić, Vera, Ombla, Jelena, Slišković, Ana, Sorić, Ana, Valerjev, Pavle, Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2012. str. 134-134 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Rački, Ž. (2012) Mjerenje kreativnosti kao skupa definiranih oblika ponašanja. U: Penezić, Zvjezdan, Ćubela Adorić, Vera, Ombla, Jelena, Slišković, Ana, Sorić, Ana, Valerjev, Pavle, Vulić-Prtorić, Anita (ur.)DANI psihologije (18 ; 2012 ; Zadar) Sažetci priopćenja = Paper summaries / XVIII. dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2012}, pages = {134-134}, keywords = {kreativnost u djece i adolescenata, mjerenje}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Mjerenje kreativnosti kao skupa definiranih oblika pona\v{s}anja}, keyword = {kreativnost u djece i adolescenata, mjerenje}, publisher = {Zadar: Sveu\v{c}ili\v{s}te, Odjel za psihologiju}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2012}, pages = {134-134}, keywords = {creativity in children and adolescents, measurement}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Measuring creativity as a set of predefined behaviours}, keyword = {creativity in children and adolescents, measurement}, publisher = {Zadar: Sveu\v{c}ili\v{s}te, Odjel za psihologiju}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font