Pregled bibliografske jedinice broj: 621938
Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama
Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama // Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2 / Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 63-83
CROSBI ID: 621938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama
(Perception of Croatia's Image in Other Countries)
Autori
Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2
Urednik/ci
Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija
Izdavač
Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
63-83
ISBN
978-953-6552-81-8
Ključne riječi
imidž Hrvatske u svijetu, prirodne ljepote, slika o Hrvatskoj, turizam
(image of Croatia abroad, areas of naturals beauty, tourism)
Sažetak
S obzirom na velike ekonomske, političke i kulturne promjene kroz koje je hrvatsko društvo prolazilo u posljednjih 20ak godina, za očekivati je da se promijenila i slika (imidž) koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. U ovom radu bavimo se percepcijom građana RH o tome koji čimbenici i u kojoj mjeri utječu na formiranje tog imidža. Ova percepcija ne samo da odražava internu sliku Hrvatske, već je također s jedne strane formirana na temelju nacionalnog ponosa i njegove projekcije na internu sliku Hrvatske, a s druge strane na temelju poznavanja konkretnih izvora prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini se sadržaji više ne grupiraju na isti način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301180-0915 - Modernizacija i identitet hrvatskog društva. Sociokulturne integracije i razvoj (Cifrić, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb