Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 621818

Grupa kao medij za rad s djecom s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama i njihovim roditeljima


Laklija, Maja; Janković, Josip; Čorlukić, Mirko
Grupa kao medij za rad s djecom s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama i njihovim roditeljima // Znanstveno-stručni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem ˝Modeli rada s osobama s invaliditetom˝, Zbornik radova / Komadina, Ante (ur.).
Mostar: Print team, 2013. str. 67-84 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 621818 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Grupa kao medij za rad s djecom s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama i njihovim roditeljima
(The group as a media to work with children with neurodevelopmental and motor disorders and their parents)

Autori
Laklija, Maja ; Janković, Josip ; Čorlukić, Mirko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Znanstveno-stručni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem ˝Modeli rada s osobama s invaliditetom˝, Zbornik radova / Komadina, Ante - Mostar : Print team, 2013, 67-84

Skup
Znanstveno-stručni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem ˝Modeli rada s osobama s invaliditetom˝

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 14.10.2011. - 15.10.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
grupa; djeca s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama; roditelji; rizični čimbenici; prevencija
(group; children with neurological and motor disabilities; parents; risk factors; prevention)

Sažetak
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji invalidnost nije toliko obilježje same osobe koliko je niz činitelja konstruiranih od strane društva i socijalnog miljea. Ljudsko biće odrasta, razvija se i živi u neprestanoj dinamici između autonomnih želja, potreba te socijalnog okruženja, a oblikuje se kroz individualne i grupne interakcije od najranijeg djetinjstva. Odnosno, vlastitu individualnost razvija u odnosu s drugima, otkrivajući tko je kroz osobnu refleksiju, ekspresiju, uspoređivanje i identifikaciju u odnosu s drugima. Učenje kroz igru, kombiniranje verbalne i neverbalne ekspresije u interakciji s vršnjačkom grupom djeci kao i roditeljima omogućuje upravo to, prorađivanje vlastog životnog iskustva, te pronalaženje vlastitih kapaciteta i puteva u komunikaciji i stvaranju odnosa s drugima i prema drugima, te samim sobom. Međutim, fizički ograničena „sloboda“ kretanja djece neurorazvojnim i motoričkim smetnjama, otežava njihov proces individualizacije, dovode do separacije od obitelji (liječenje i školovanje), te ograničavaju socijalnu pokretljivost i stjecanje novih iskustava kroz druženje s vršnjacima. Upravo je tu prepoznata važnost grupe kao poticajnog miljea rada s ovom grupom djecom s teškoćama u razvoju, te kreiran pristup rada Malih kreativnih socijalizacijskih skupina prilagođen djeci i njihovim roditeljima. Iskustvo nam pokazuje, da odnosi djece s teškoćama u razvoju s vršnjacima mogu djelovati stimulativno ili inhibirajuće na rast i razvoj djeteta, mogu se odvijati ili u smjeru prihvaćanja/pripadanja grupi unatoč različitosti, ili u smjeru odbacivanja/izoliranja od strane vršnjaka, što uvelike ovisi o osobnosti, stavovima i percepciji vlastitog položaja samog djeteta s teškoćama, kvaliteti njegove interakcije s ostalom djecom, s roditeljima, te značajnim drugima (odgajateljima, liječnicima, socijalnim radnicima i dr.). Sukladno tome, u primjeni i provođenju projekta dotičemo se raznih područja, a u realizaciji aktivnosti istovremeno sudjeluju djeca s teškoćama, njihovi roditelji te stručnjaci, svaki sa svojom zadaćom, kroz partnerski odnos, u cilju kvalitetnijeg djelovanja i unapređivanja rada. Rad u maloj grupa, kao medij, omogućava razvoj komunikacije i kvalitetu odnose s djecom koji se ne može razviti u velikoj grupi, te omogućuje bolju kvalitetu fokusiranosti voditelja na pojedine signale koje dijete upučuje, na interakcije, razvijanje i održavanje klime povjerenja i grupne kohezije, usmjeravanje dječje fluktirajuće pažnje na željene sadržaje i sl. U jednom dijelu i na individualnoj razini potiče razvijanje komunikacijskih vještina, empatije, bazične sigurnosti te stvaranja sve pozitivnije slike o sebi, jačanja samopouzdanja i sve boljoj emocionalnoj, obiteljskoj i socijalnoj prilagođenosti. Važnost rada s roditeljima, prepoznaje se u tome što je roditeljsko ponašanje značajan čimbenik rizika ili zaštite za psihosocijalni razvoj djeteta, a za djecu s teškoćama tim više što su ta djeca ovisnija o svojim roditeljima, te imaju manje mogućnosti proširiti i održati socijalnu mrežu izvan kruga obitelji. Nadalje, oni su ti koji omogućavaju djetetu prva iskustva, te imaju važnu ulogu u poticanju razvoja potencijala djeteta. Iskazi djece s teškoćama u razvoju, te njihovih roditelja upućuju na zaključak da u postojećem sustavu skrbi o djeci s poteškoćama u razvoju uvelike nedostaje prostora za adekvatan pristup problemu i prevenciji emocionalnih i ponašajnih poteškoća, te da je ovaj oblik rada i preko publiciranih rezultata evaluacije prepoznat kao koristan i blizak sustavu stručne podrške djeci i njihovim obiteljima opterećenim brojim rizičnim čimbenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
066-0661686-1433 - Funkcioniranje i osnaživanje obitelji u rizičnim uvjetima u Republici Hrvatskoj (Blažeka Kokorić, Slavica, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josip Janković (autor)

Avatar Url Maja Laklija (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Laklija, Maja; Janković, Josip; Čorlukić, Mirko
Grupa kao medij za rad s djecom s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama i njihovim roditeljima // Znanstveno-stručni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem ˝Modeli rada s osobama s invaliditetom˝, Zbornik radova / Komadina, Ante (ur.).
Mostar: Print team, 2013. str. 67-84 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Laklija, M., Janković, J. & Čorlukić, M. (2013) Grupa kao medij za rad s djecom s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama i njihovim roditeljima. U: Komadina, A. (ur.)Znanstveno-stručni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem ˝Modeli rada s osobama s invaliditetom˝, Zbornik radova.
@article{article, author = {Laklija, Maja and Jankovi\'{c}, Josip and \v{C}orluki\'{c}, Mirko}, editor = {Komadina, A.}, year = {2013}, pages = {67-84}, keywords = {grupa, djeca s neurorazvojnim i motori\v{c}kim smetnjama, roditelji, rizi\v{c}ni \v{c}imbenici, prevencija}, title = {Grupa kao medij za rad s djecom s neurorazvojnim i motori\v{c}kim smetnjama i njihovim roditeljima}, keyword = {grupa, djeca s neurorazvojnim i motori\v{c}kim smetnjama, roditelji, rizi\v{c}ni \v{c}imbenici, prevencija}, publisher = {Print team}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Laklija, Maja and Jankovi\'{c}, Josip and \v{C}orluki\'{c}, Mirko}, editor = {Komadina, A.}, year = {2013}, pages = {67-84}, keywords = {group, children with neurological and motor disabilities, parents, risk factors, prevention}, title = {The group as a media to work with children with neurodevelopmental and motor disorders and their parents}, keyword = {group, children with neurological and motor disabilities, parents, risk factors, prevention}, publisher = {Print team}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font