Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 621807

Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 191-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 621807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi
(Social skills and peer relations at school)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7 (2010), 2; 191-204

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Socijalne kompetencije; vršnjački odnosi; pedagoško-socijalne implikacije; kurikulum; škola.
(Social skills; peer relationships; pedagogical and social implications; curriculum; school.)

Sažetak
Ovaj rad, koji je sastavni dio projekta Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi, nastoji prevladati redukcionistička objašnjenja dječje socijalne kompetencije sagledavajući je u školskom i kurikularnom kontekstu, oko djetetove sposobnosti iniciranja i održavanja recipročnih odnosa s vršnjacima. Koncentrira se na puninu međuljudskih odnosa, stvaralačku suradnju i humanu interakciju, empatiju, izražavanje i shvaćanje vlastitih osjećaja, samosvladavanje, neovisnost, prilagodljivost, omiljenost, sposobnost rješavanja problema i prijateljsko ponašanje. Vršnjačke interakcije doprinose suradničkoj strukturi učenja, vještinama vođenja, kontroli impulsa, agresije i neprijateljstva. Pružaju emocionalnu sigurnost, ljubav, naklonost, intimnost, solidarnost i predstavljaju bazu romantičnim, bračnim i roditeljskim odnosima. U kontekstu različitih vršnjačkih razmišljanja, obrazaca ponašanja, stilova življenja i sustava vrijednosti, mladi ostvaruju uspjeh i postignuća, raste njihov osjećaj vlastite kompetentnosti, samopouzdanja i autonomije. Ukratko, pedagoško-socijalne implikacije vršnjačkih odnosa su utkane u mikropedagošku i socijalnu strukturu škole kao izvanobiteljske baze sigurnosti iz koje djeca dodatno crpe snagu, ljubav i poticaj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 191-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2010) Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 191-204.
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2010}, pages = {191-204}, keywords = {Socijalne kompetencije, vr\v{s}nja\v{c}ki odnosi, pedago\v{s}ko-socijalne implikacije, kurikulum, \v{s}kola.}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Socijalne kompetencije i vr\v{s}nja\v{c}ki odnosi u \v{s}koli}, keyword = {Socijalne kompetencije, vr\v{s}nja\v{c}ki odnosi, pedago\v{s}ko-socijalne implikacije, kurikulum, \v{s}kola.} }
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2010}, pages = {191-204}, keywords = {Social skills, peer relationships, pedagogical and social implications, curriculum, school.}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Social skills and peer relations at school}, keyword = {Social skills, peer relationships, pedagogical and social implications, curriculum, school.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font