Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 621760

Informacijska pismenost u nastavnom programu diplomskog studija Medicinskog fakulteta Sveučiulišta u Zagrebu


Škorić, Lea; Šember, Marijan; Markulin, Helena; Petrak, Jelka
Informacijska pismenost u nastavnom programu diplomskog studija Medicinskog fakulteta Sveučiulišta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 55 (2012), 3/4; 17-28 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 621760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informacijska pismenost u nastavnom programu diplomskog studija Medicinskog fakulteta Sveučiulišta u Zagrebu
(Information literacy in the graduate study curriculum at the School of Medicine, University of Zagreb)

Autori
Škorić, Lea ; Šember, Marijan ; Markulin, Helena ; Petrak, Jelka

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 55 (2012), 3/4; 17-28

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
informacijska pismenost; studenti medicine; nastavni program; Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
(Information literacy; medical students; curriculum; Central Medical Library at the School of Medicine; University of Zagreb)

Sažetak
Svladavanje vještina informacijske pismenosti preduvjet je cjeloživotnog obrazovanja i uspješnog snalaženja u informacijama preopterećenom okruženju. Visokoškolske knjižnice imaju važnu ulogu u poticanju razvoja vještina pronalaženja, probira i ocjene potrebnih informacija i njihova korištenja, s naglaskom na samostalnom učenju, kritičkom razmišljanju i rješavanju problema. Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (SMK) uključena je u sve obrazovne aktivnosti matične ustanove, pri čemu sudjelovanje u programu diplomskoga studija ima osobitu važnost. U obveznom predmetu Uvod u znanstveni rad u medicini SMK samostalno izvodi jedan nastavni modul vezan uz sustav medicinskih informacija. Tijekom jeseni 2011. godine, odmah nakon završetka nastave, provedeno je anketno ispitivanje studenata o nastavnom sadržaju. Anketni upitnik sadržavao je četiri pitanja s više ponuđenih odgovora, a ukupno su anketirana 254 studenta. Rezultati su pokazali kako velika većina studenata smatra da takav sadržaj mora biti obvezan dio nastavnog programa. Također, više od polovice studenata drži da je upoznavanje s dostupnim bibliografskim bazama podataka i načinima njihova pretraživanja najkorisniji dio sadržaja, te da će im ono što su saznali koristiti u daljnjem studiranju. Odgovori na pitanje o utjecaju koji bi sadržaj modula mogao imati na njihove stavove o informacijskoj pismenosti pretežno su se pravilno raspodijelili na: a) doprinos informacijskoj pismenosti općenito, b) povećanje osviještenosti o važnosti medicinskih informacija, c) doprinos razlikovanju pouzdanih od manje pouzdanih informacijskih izvora i d) utjecaj na odnos prema informacijama tijekom profesionalnog života. Rezultati ovog anketnog ispitivanja još su jedan dokaz svrhovitosti sustavnog poučavanja specifičnim informacijskim vještinama na razini visokih učilišta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelka Petrak (autor)

Avatar Url Helena Markulin (autor)

Avatar Url Marijan Šember (autor)

Avatar Url Lea Škorić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Škorić, Lea; Šember, Marijan; Markulin, Helena; Petrak, Jelka
Informacijska pismenost u nastavnom programu diplomskog studija Medicinskog fakulteta Sveučiulišta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 55 (2012), 3/4; 17-28 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Škorić, L., Šember, M., Markulin, H. & Petrak, J. (2012) Informacijska pismenost u nastavnom programu diplomskog studija Medicinskog fakulteta Sveučiulišta u Zagrebu. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 55 (3/4), 17-28.
@article{article, author = {\v{S}kori\'{c}, Lea and \v{S}ember, Marijan and Markulin, Helena and Petrak, Jelka}, year = {2012}, pages = {17-28}, keywords = {informacijska pismenost, studenti medicine, nastavni program, Sredi\v{s}nja medicinska knji\v{z}nica Medicinskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, volume = {55}, number = {3/4}, issn = {0507-1925}, title = {Informacijska pismenost u nastavnom programu diplomskog studija Medicinskog fakulteta Sveu\v{c}iuli\v{s}ta u Zagrebu}, keyword = {informacijska pismenost, studenti medicine, nastavni program, Sredi\v{s}nja medicinska knji\v{z}nica Medicinskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu} }
@article{article, author = {\v{S}kori\'{c}, Lea and \v{S}ember, Marijan and Markulin, Helena and Petrak, Jelka}, year = {2012}, pages = {17-28}, keywords = {Information literacy, medical students, curriculum, Central Medical Library at the School of Medicine, University of Zagreb}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, volume = {55}, number = {3/4}, issn = {0507-1925}, title = {Information literacy in the graduate study curriculum at the School of Medicine, University of Zagreb}, keyword = {Information literacy, medical students, curriculum, Central Medical Library at the School of Medicine, University of Zagreb} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font