Pregled bibliografske jedinice broj: 621651
O odgoju i smislu odgoja
O odgoju i smislu odgoja // Bjelovarski učitelj, 17 (2012), 3; 47-62 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 621651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O odgoju i smislu odgoja
(On upbringing and its significance)
Autori
Bjelanović Dijanić, Željka
Izvornik
Bjelovarski učitelj (1330-0954) 17
(2012), 3;
47-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
ljudske vrijednosti; međuljudski odnos; odgoj; odgojni ideal; odgojne zadaće; smisao odgoja; status transformandi
(human values; relationship; upbringing; educational ideal; educational tasks; significance of upbringing; status transformandi)
Sažetak
U radu se razmatraju različita motrištra o odgoju te problemi kojima se bavi pedagogija. Prikazuju se odgojni ideali, ciljevi i zadaće odgoja te njihov odnos. Navode se najvažnije karakteristike triju koncepata odgoja: duhovno-znanstvene, kritičko-racionalističke te kritičko-konstruktivističke pedagogije. Odgoju se prilazi s tri aspekta: društveno-generacijskog, interakcijsko-komunikacijskog te individualnog razvoja ličnosti, pri čemu se detaljnije opisuje međuljudski odnos kao temelj odgojnog procesa. Odgoj se povezuje s ljudskim potrebama, sustavom vrijednosti i kvalitetom života. Smisao odgoja pronalazi se u statusu transformandi, odnosno u procesu razvoja osobnosti mlade osobe uz raspravu o dvojbama o smislu odgoja (educere/educare, odgojitelj vrtlar/kipar). Posebno se ističe potreba za ljubavlju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb