Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 621389

Paradoksija kao oblikovni princip romana "Čarobni brijeg" Thomasa Manna


Ćutić Gorup, Maja
Paradoksija kao oblikovni princip romana "Čarobni brijeg" Thomasa Manna, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 621389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Paradoksija kao oblikovni princip romana "Čarobni brijeg" Thomasa Manna

Autori
Ćutić Gorup, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
28.10

Godina
2008

Stranica
105

Mentor
Runtić, Ivo

Ključne riječi
Thomas Mann; "Čarobni brijeg"; oblikovni princip; paradoksija

Sažetak
Njemački književni nobelovac Thomas Mann u romanu Čarobni brijeg prikazuje krizu građanskog društva uoči Prvog svjetskog rata. Likovi romana predstavljaju nositelje građanskih protivurječnih ideja. Na taj način se misli i stavovi relativiraju i postaju životni za krizno vrijeme koje autor želi prikazati. Upravo je zbog toga Mann kao oblikovni princip romana odabrao figuru paradoksije prikladnu općenito za osporavanje. Analizu paradoksija dopunjuju definicija termina paradoksije i primjeri uporabe pojma kroz povijest, prikaz povijesnih događaja u Europi u prvoj polovici 20. stoljeća, biografski podaci te različiti utjecaji (književni, filozofski i dr.) na stvaralaštvo autora koji su bili relevantni za postanak ovog romana. Analiza je pokazala da se paradoksija u romanu javlja na podrečeničnom, rečeničnom i tekstualnom nivou. Prema značenju izdvojili smo vremensku, klimatsku, medicinsku, životnu, građansku, političku i leksičku paradoksiju. Vremenska paradoksija na Čarobnom brijegu uvjetovana je psihičkim, kolektivnim doživljajem vremena koje stoji poput sata bez kazaljke. Paradoksalni klimatski uvjeti – u kojima snijeg pada i u ljetnim mjesecima – doprinose osjećaju izolacije te cirkuliranju vremena, zbivanja i prostora. Glavnu metaforu romana predstavlja prikazivanje prijeratnog svijeta kao bolnice u kojem bolest mijenja građanske prioritete. Na taj način Mann kritizira malograđansku etiku, razum i pragmatičnost te život u kojem su jedino važni rad, blagostanje i zdravlje. Proučavajući političku paradoksiju otkrivamo kakav je bio položaj Njemačke između Istoka i Zapada i koje su sve ideje prožimale europski prijeratni duh. Th. Mann nije uspio konzervirati svoj prijeratni svijet na Čarobnom brijegu, ali je detaljno proučio uzroke njegovog zalaska.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Maja Ćutić Gorup (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćutić Gorup, Maja
Paradoksija kao oblikovni princip romana "Čarobni brijeg" Thomasa Manna, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Ćutić Gorup, M. (2008) 'Paradoksija kao oblikovni princip romana "Čarobni brijeg" Thomasa Manna', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}uti\'{c} Gorup, Maja}, year = {2008}, pages = {105}, keywords = {Thomas Mann, "\v{C}arobni brijeg", oblikovni princip, paradoksija}, title = {Paradoksija kao oblikovni princip romana "\v{C}arobni brijeg" Thomasa Manna}, keyword = {Thomas Mann, "\v{C}arobni brijeg", oblikovni princip, paradoksija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}uti\'{c} Gorup, Maja}, year = {2008}, pages = {105}, keywords = {Thomas Mann, "\v{C}arobni brijeg", oblikovni princip, paradoksija}, title = {Paradoksija kao oblikovni princip romana "\v{C}arobni brijeg" Thomasa Manna}, keyword = {Thomas Mann, "\v{C}arobni brijeg", oblikovni princip, paradoksija}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font