Pregled bibliografske jedinice broj: 621202
Pokušaj doprinosa objektivnijem vrednovanju učeničkih pisanih radova/eseja
Pokušaj doprinosa objektivnijem vrednovanju učeničkih pisanih radova/eseja // International Symposium Education between tradition and modernity : proceedings. Tom 2 / Barakoska, Aneta (ur.).
Skopje: University “SS. Cyril and Methodius”, Faculty of philosophy, 2013. str. 45-56 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 621202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokušaj doprinosa objektivnijem vrednovanju učeničkih pisanih radova/eseja
(An attempt at contribution to the more objective evaluation of pupils' written papers/compositions)
Autori
Alerić, Marko ; Gazdić-Alerić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
International Symposium Education between tradition and modernity : proceedings. Tom 2
/ Barakoska, Aneta - Skopje : University “SS. Cyril and Methodius”, Faculty of philosophy, 2013, 45-56
ISBN
978-608-238-012-4
Skup
International Symposium Education between tradition and modernity
Mjesto i datum
Skopje, Sjeverna Makedonija, 22.09.2011. - 24.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenički pisani radovi / eseji; vrednovanje; katalog tema školskih zadaća / eseja
(pupils’ written papers / compositions; evaluation problem; catalogue of in-class assignment topics)
Sažetak
U radu su objavljeni rezultati istraživanja učeničkih pisanih radova / eseja u osnovnoj i srednjim školama u Republici Hrvatskoj: tema učeničkih pisanih radova / eseja (primjerenosti dobi učenika i ciljevima nastave) i njihova sadržajnog vrednovanja, te su predložena odgovarajuća poboljšanja. Utvrđeno je kako problemi u vrednovanju sadržaja učeničkih školskih zadaća / eseja nastaju zbog ovih razloga: 1. zbog toga što nastavnici sami određuju teme školskih zadaća ne vodeći uvijek računa o tome da učenicima teme trebaju biti jasne i primjerene, kao i da konkretan cilj pisanja školskih zadaća mora biti poučavanje učenika vještini pisanja, odnosno poučavanje i uvježbavanje oblikovanja onih tipova tekstova s kojima će se učenici u životu najčešće susretati i koje će najčešće pisati. 2. zbog toga što učenici ne dobivaju upute u vezi s obradom zadane teme, tako da ne znaju o čemu i kako u vezi sa zadanom temom trebaju pisati (u uvodu, razradi, zaključku itd.). Predložena su konkretna rješenja koja bi trebala pridonijeti boljem poučavanju vještine pisanja i objektivnijem vrednovanju sadržajnoga dijela učeničkih pisanih radova (eseja), od kojih je najvažnije izrada kataloga tema školskih zadaća (eseja).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb