Pregled bibliografske jedinice broj: 621000
Naturalistički i neoromantički ženski likovi u odabranim dramama Gerharta Hauptmanna
Naturalistički i neoromantički ženski likovi u odabranim dramama Gerharta Hauptmanna // SANJARI I ZNANSTVENICI. Zbornik radova u čast 70- godišnjice rođenja Branke Brlenić-Vujić / LIOVIĆ, Marica (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 221-239
CROSBI ID: 621000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Naturalistički i neoromantički ženski likovi u odabranim dramama Gerharta Hauptmanna
(Naturalist and neoromanticist female characters in selected dramas by Gerhart Hauptmann)
Autori
Uvanović, Željko ; Glibić, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
SANJARI I ZNANSTVENICI. Zbornik radova u čast 70- godišnjice rođenja Branke Brlenić-Vujić
Urednik/ci
LIOVIĆ, Marica
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2013
Raspon stranica
221-239
ISBN
978-953-314-051-3
Ključne riječi
Gerhart Hauptmann, dramski lik žene, naturalizam, neoromantizam
(Gerhart Hauptmann, female characters in drama, naturalism, neoromanticism)
Sažetak
U radu se uspoređuje Hauptmannov lik žene u poetici naturalizma i u poetici neoromantizma, na temelju analize i interpretacije odabranih triju naturalističkih drama (Pred svanuće, Usamljeni ljudi i Rose Bernd) te triju neoromantičkih drama (Hannelino uznesenje, Potopljeno zvono i A Pippa pleše). Hauptmann naglašava u oba dramska stila da je žena (kao kći, supruga ili majka) od strane muškarca (kao oca ili supruga) poniženo biće koje vapi za oslobođenjem i emancipacijom. Hauptmannov ženski lik je krhko biće koje ugrožavaju ideologije determinacije, licemjerje u politici, fizičko i emocionalno nasilje, ali i rutina konvencionalnih maski u dosadnom malograđanskom braku. Poetika naturalizma ženi nudi izlaz jedino u samoubojstvu, a poetika neoromantizma sentimentalnu (a možda i odveć trivijalnu) utjehu u onostranome svijetu. Svakako, Hauptmann daje naslutiti da su i (neki) muškarci žrtve društvenih okolnosti, tako da se ne sugerira crno-bijela vizura u odnosima između žene i muškarca. Iz prethodno karakteriziranog ansambla ženskih likova izdvaja se jedino Rautendelein iz Potopljenog zvona koja predstavlja svojevrsnu femme fatale, ublaženu jedino stilskim zahtjevima neoromantizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija