Pregled bibliografske jedinice broj: 620957
Škola i sociolingvistički aktivizam
Škola i sociolingvistički aktivizam // Bosanskohercegovački slavistički kongres : zbornik radova, knjiga 1 / Halilović, Senahid (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2012. str. 675-685 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 620957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola i sociolingvistički aktivizam
(School and sociolinguistic activism)
Autori
Vignjevic, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Bosanskohercegovački slavistički kongres : zbornik radova, knjiga 1
/ Halilović, Senahid - Sarajevo : Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2012, 675-685
Skup
1. bosanskohercegovački slavistički kongres
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 26.05.2011. - 28.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski dijalekti; sociolingvistički aktivizam; jezični identitet
(Croatian dialects; sociolinguistic activism; linguistic identity)
Sažetak
Dijalektna raznolikost hrvatskoga jezičnog prostora jezično je i kulturno bogatstvo te bitna sastavnica hrvatskoga jezičnog identiteta. Suvremeni globalizacijski procesi ugrožavaju jezičnu raznolikost kako na općoj, svjetskoj tako i na razini pojedinih kultura, naroda. Ugroženost jezičnih idioma s malim brojem govornika jača potrebu rada na očuvanju jezične raznolikosti, koju se sve češće uspoređuje s biološkom raznolikošću. Također, s inauguracijom nacionalnih jezika u 19. st. dijalektni idiomi dolaze u drugi plan, te kao sredstvo lokalnoga identiteta postaju manje poželjni, manje važni od književnih jezika kao sredstava nacionalnoga identiteta. Je li se i danas u javnosti zadržao takav stav o narječjima, promiče li se u hrvatskim školama sociolingvistički aktivizam, koje stavove izriču učenici o dijalektu i o komunikaciji njime – neka su od pitanja na koje će ovaj rad tražiti odgovore. Rad promišlja najavljenu temu na podlozi suvremenih dijalektoloških i sociolingvističkih razmišljanja, kao i na temelju ankete o poznavanju hrvatske dijalektne raznolikosti provedene među učenicima, osnovnoškolcima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija