Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 620952

Uloga izvanjezičnoga znanja djece rane i predškolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika


Vignjević, Jelena; Kovačević, Maja
Uloga izvanjezičnoga znanja djece rane i predškolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika // Contemporary Foreign Language Education: Linking Theory into Practice / Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian (ur.).
Sarajevo: Internacionalni Burč univerzitet, 2012. str. 335-342 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 620952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga izvanjezičnoga znanja djece rane i predškolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika
(The role of the non-linguistic knowledge of preschoolers in their mental categorization of antonyms in Croatian language)

Autori
Vignjević, Jelena ; Kovačević, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Contemporary Foreign Language Education: Linking Theory into Practice / Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian - Sarajevo : Internacionalni Burč univerzitet, 2012, 335-342

ISBN
978-9958-834-08-0

Skup
2. International Conference on foreign Language Teaching and Applied Linguistics

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 04.05.2012. - 06.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
izvanjezično znanje; djeca predškolske dobi; antonimi hrvatskoga jezika
(non-linguistic knowledge; preschoolers; antonyms in Croatian language)

Sažetak
Pri analizi poznavanja semantičkih leksičkih kategorija u djece predškolske dobi znanje o svijetu nezaobilazan je čimbenik. Ovaj rad, odmičući se od pristupa značenju utemeljenoga samo na jezičnome znanju, usvajanje antonima u predškolskoj dobi jezičnoga razvoja promišlja na temeljima kognitivno-funkcionalne teorije jezika. U odsutnosti metaligvističkoga i metaleksičkoga znanja dječja će se produkcija riječi suprotna značenja osloniti na izvanjezično iskustvo, na znanje o svijetu. Zadaci pronalaženja antonima provedeni među djecom u zagrebačkim vrtićima pokazuju da uspjeh u produkciji antonima ovisi o dječjim kognitivnim odlikama, o poznavanju riječi, o poznavanju tipa zadataka, te o dječjem izvanjezičnom iskustvu. Zaključcima do kojih dolazi ovaj rad osvjetljuje usvajanje leksičkoga i metaleksičkoga znanja hrvatskoga jezika u djece predškolske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Vignjević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vignjević, Jelena; Kovačević, Maja
Uloga izvanjezičnoga znanja djece rane i predškolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika // Contemporary Foreign Language Education: Linking Theory into Practice / Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian (ur.).
Sarajevo: Internacionalni Burč univerzitet, 2012. str. 335-342 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vignjević, J. & Kovačević, M. (2012) Uloga izvanjezičnoga znanja djece rane i predškolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika. U: Akbarov, A. & Cook, V. (ur.)Contemporary Foreign Language Education: Linking Theory into Practice.
@article{article, author = {Vignjevi\'{c}, Jelena and Kova\v{c}evi\'{c}, Maja}, year = {2012}, pages = {335-342}, keywords = {izvanjezi\v{c}no znanje, djeca pred\v{s}kolske dobi, antonimi hrvatskoga jezika}, isbn = {978-9958-834-08-0}, title = {Uloga izvanjezi\v{c}noga znanja djece rane i pred\v{s}kolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika}, keyword = {izvanjezi\v{c}no znanje, djeca pred\v{s}kolske dobi, antonimi hrvatskoga jezika}, publisher = {Internacionalni Bur\v{c} univerzitet}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Vignjevi\'{c}, Jelena and Kova\v{c}evi\'{c}, Maja}, year = {2012}, pages = {335-342}, keywords = {non-linguistic knowledge, preschoolers, antonyms in Croatian language}, isbn = {978-9958-834-08-0}, title = {The role of the non-linguistic knowledge of preschoolers in their mental categorization of antonyms in Croatian language}, keyword = {non-linguistic knowledge, preschoolers, antonyms in Croatian language}, publisher = {Internacionalni Bur\v{c} univerzitet}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font