Pregled bibliografske jedinice broj: 620952
Uloga izvanjezičnoga znanja djece rane i predškolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika
Uloga izvanjezičnoga znanja djece rane i predškolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika // Contemporary Foreign Language Education: Linking Theory into Practice / Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian (ur.).
Sarajevo: Internacionalni Burč univerzitet, 2012. str. 335-342 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 620952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga izvanjezičnoga znanja djece rane i predškolske dobi pri usvajanju antonima hrvatskoga jezika
(The role of the non-linguistic knowledge of preschoolers in their mental categorization of antonyms in Croatian language)
Autori
Vignjević, Jelena ; Kovačević, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Contemporary Foreign Language Education: Linking Theory into Practice
/ Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian - Sarajevo : Internacionalni Burč univerzitet, 2012, 335-342
ISBN
978-9958-834-08-0
Skup
2. International Conference on foreign Language Teaching and Applied Linguistics
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 04.05.2012. - 06.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
izvanjezično znanje; djeca predškolske dobi; antonimi hrvatskoga jezika
(non-linguistic knowledge; preschoolers; antonyms in Croatian language)
Sažetak
Pri analizi poznavanja semantičkih leksičkih kategorija u djece predškolske dobi znanje o svijetu nezaobilazan je čimbenik. Ovaj rad, odmičući se od pristupa značenju utemeljenoga samo na jezičnome znanju, usvajanje antonima u predškolskoj dobi jezičnoga razvoja promišlja na temeljima kognitivno-funkcionalne teorije jezika. U odsutnosti metaligvističkoga i metaleksičkoga znanja dječja će se produkcija riječi suprotna značenja osloniti na izvanjezično iskustvo, na znanje o svijetu. Zadaci pronalaženja antonima provedeni među djecom u zagrebačkim vrtićima pokazuju da uspjeh u produkciji antonima ovisi o dječjim kognitivnim odlikama, o poznavanju riječi, o poznavanju tipa zadataka, te o dječjem izvanjezičnom iskustvu. Zaključcima do kojih dolazi ovaj rad osvjetljuje usvajanje leksičkoga i metaleksičkoga znanja hrvatskoga jezika u djece predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija