Pregled bibliografske jedinice broj: 620939
Narječja hrvatskoga jezika u jezičnim udžbenicima i izgradnja jezičnoga identiteta učenika
Narječja hrvatskoga jezika u jezičnim udžbenicima i izgradnja jezičnoga identiteta učenika // Peti hrvatski slavistički kongres: zbornika radova, knjiga 2 / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.).
Rijeka, 2012. str. 899-907 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 620939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Narječja hrvatskoga jezika u jezičnim udžbenicima i izgradnja jezičnoga identiteta učenika
(Dialects of the Croatian language in language textbooks and the construction of language identity)
Autori
Vignjević, Jelena ; Velički, Vladimira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres: zbornika radova, knjiga 2
/ Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines - Rijeka, 2012, 899-907
ISBN
978-953-6104-83-3
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski dijalekti u školi; izgradnja jezičnoga identiteta
(Croatian dialects in school; construction of language identity)
Sažetak
Dijalekatska raslojenost hrvatskoga jezika, i činjenica da je ona bitna sastavnica hrvatskoga jezičnoga identiteta, iziskuje zastupljenost teme čakavskoga, kajkavskoga i štokavskoga narječja u Nastavnome planu i programu za osnovnu školu te u jezičnima udžbenicima za nastavni predmet Hrvatski jezik. Rad će analizirati zastupljenost dijalektnih sadržaja u Nastavnom planu i programu za područje jezika u predmetu Hrvatski jezik te će istražiti prisutnost triju hrvatskih dijalekata u jezičnim udžbenicima za niže razrede osnovne škole. Analizirat će način njihova predstavljanja učenicima, usredotočujući se na sadržajne, stilske i funkcionalne osobitosti dijalektnih tekstova, ali i na konotative elemente u predstavljanju dijalektnih sadržaja, koji mugu utjecati na izgradnju jezičnoga identiteta učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb