Pregled bibliografske jedinice broj: 620932
Glagoljica – projekt u predškolskoj ustanovi
Glagoljica – projekt u predškolskoj ustanovi // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete/Redefining Tradition: Children´s Literature, Contemporary Communication, Languages and Children / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 511-525 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 620932 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glagoljica – projekt u predškolskoj ustanovi
(Glagolitic script – a project in a preschool institution)
Autori
Vignjević, Jelena ; Podrug, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete/Redefining Tradition: Children´s Literature, Contemporary Communication, Languages and Children
/ Bežen, Ante ; Majhut, Berislav - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 511-525
ISBN
978-953-7210-43-4
Skup
Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-4)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 12.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glagoljica; hrvatski jezični identitet; djeca predškolske dobi; predpisačke aktivnosti
(Glagolitic script; Croatian linguistic identity; preschoolers; pre-writing activities)
Sažetak
Što je globalizacija očitija, naša su razmišljanja sve usmjerenija prema očuvanju zavičajne baštine, a to često znači potragu za onim elementima kulture koji ističu posebnosti nužne za očuvanje identiteta naroda i kraja. Glagoljaštvo i glagoljica bitan su element hrvatskoga kulturnoga i jezičnoga identiteta i nedvojbeno bi ga trebalo mladim generacijama približiti, otkriti, prenijeti u baštinu. Temeljni dokument za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje među općim odgojno-obrazovnim ciljevima zadaje: razvijati u učenicima svijest o očuvanju materijalne i duhovne povijesno-kulturne baštine Republike Hrvatske i nacionalnog identitet. Do toga cilja moguće je doći jedino upoznavanjem djece s kulturnom baštinom, približavanjem te baštine djeci te prijenosom znanja o baštini od rane dječje dobi. Jesu li glagoljica i glagoljaštvo preozbiljna tema za mlađu djecu, može li se glagoljica funkcionalno iskoristiti u pripremi malih ruku za vještinu pisanja, može li priča o postanku glagoljice motivirati dječju svijest na osmišljavanje vlastitoga pisma – tek su neka od pitanja na koja će ovaj rad potražiti odgovore teorijskim promišljanjima i primjerom projekta Glagoljica provedenoga u zagrebačkom dječjem vrtiću Budućnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija