Pregled bibliografske jedinice broj: 620902
Uloga malešnica u razvoju govora djece predškolske dobi
Uloga malešnica u razvoju govora djece predškolske dobi // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete/Redefining Tradition: Children´s Literature, Contemporary Communication, Languages and Children, / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 503-511 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 620902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga malešnica u razvoju govora djece predškolske dobi
(The role of nursery rhymes in speech development of preschoolers)
Autori
Vladimira, Velički ; Vignjević, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete/Redefining Tradition: Children´s Literature, Contemporary Communication, Languages and Children,
/ Bežen, Ante ; Majhut, Berislav - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 503-511
ISBN
978-953-7210-43-4
Skup
Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-4)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 12.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
malešnica; usvajanje jezika; veza govora i pokreta
(nursery rhyme; language acquisition; speech and movement coordination)
Sažetak
Malešnice, pučke dječje pjesme, razvijaju se kod svih naroda. One su u načelu prvi pjesnički tekstovi s kojima se dijete susreće. Najčešće su nastale i nastaju prilikom susreta roditelja i djece, povezuju se s igrom u kojoj dijete aktivno sudjeluje te u sebi uključuju i riječi i pokret. Fonološka struktura malešnica u sebi sadrži sve glasove jezika kojeg dijete treba usvojiti. U radu se razmatra upravo povezanost govora i pokreta, posebno pokreta ruku i prstiju, uzimajući u obzir sve aspekte na koje malešnice utječu: emocionalni, motorički, vizualni (koordinacija oko - ruka), kognitivni, neuropsihološki i govorni te se upućuje na važnost upoznavanja djece s malešnicama u vrlo ranoj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija