Pregled bibliografske jedinice broj: 620863
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 93-94 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 620863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi
(Detecting and working with gifted students in a music school)
Autori
Šimunović, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi
/ Peko, Anđelka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 93-94
ISBN
978-953-6965-29-8
Skup
Didaktički izazovi
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeno daroviti učenici ; glazbeno obrazovanje ; glazbene sposobnosti ; učitelji instrumenta ; učitelji razredne nastave
(musically gifted students ; musical education ; musical ability ; musical instrument teachers ; primary school teacher)
Sažetak
U psihologiji glazbe više je pojmova koji označavaju uspješno izvođenje, opažanje i stvaranje glazbe. Najčešće su to: glazbeni talent, glazbena darovitost, muzikalnost i glazbena sposobnost. Otkrivanje darovitosti u glazbi se događa već prije šeste godine djetetova života. No, nije uvijek tako. Neprimjećivanje djetetove darovitosti se često događa kod one djece koja nemaju pozitivno obiteljsko okruženje ili su zbog svoje strastvene nepokornosti i neovisnosti društveno obilježena ili izolirana. Zato nije rijedak slučaj ne prepoznavanja glazbenih talenata u općeobrazovnome školskom sustavu. Još veću odgovornost ima učitelj onoga učenika čiji roditelji nisu motivirani i sposobni za preuzimanje brige oko razvijanja nadarenosti. Cilj je istraživanja bio ispitati na koji način učitelji individualne nastave (nastave instrumenta) u glazbenoj školi prepoznaju darovite učenike, na koje poteškoće nailaze u radu s njima, kakva je suradnja s roditeljima te djece i što bi promijenili u obrazovnom sustavu kako bi taj proces bio što uspješniji. Istim pitanjima kroz intervju ispitani su i učitelji razredne nastave općeobrazovne škole. Upravo su oni nakon obitelji prvi prepoznavatelji ranih signala glazbene darovitosti. Oni će, u slučaju zanemarivanja talenta od strane obitelji, sami predložiti daljnje glazbeno obrazovanje darovitoga djeteta. Dobiveni rezultati pokazali su vrlo dobru upućenost učitelja instrumenta u glazbene sposobnosti i razumijevanje darovitosti u glazbi. Isto tako, učitelji razredne nastave raspolažu s dovoljnom količinom znanja o glazbenoj darovitosti i svjesni su svoje važne uloge u njenom prepoznavanju. I jedni i drugi naveli su nekoliko smjernica po kojima bi rad s darovitima trebao težiti. Došlo se do spoznaje koji su nedostaci u obrazovanju glazbeno darovitih učenika, obrazovanju učitelja za rad s glazbeno darovitom djecom te su predložene smjernice za bolju suradnju škole, obitelji i nadležnog ministarstva u obrazovanju glazbeno darovitih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje