Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 620863

Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi


Šimunović, Zrinka
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 93-94 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 620863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi
(Detecting and working with gifted students in a music school)

Autori
Šimunović, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi / Peko, Anđelka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 93-94

ISBN
978-953-6965-29-8

Skup
Didaktički izazovi

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbeno daroviti učenici ; glazbeno obrazovanje ; glazbene sposobnosti ; učitelji instrumenta ; učitelji razredne nastave
(musically gifted students ; musical education ; musical ability ; musical instrument teachers ; primary school teacher)

Sažetak
U psihologiji glazbe više je pojmova koji označavaju uspješno izvođenje, opažanje i stvaranje glazbe. Najčešće su to: glazbeni talent, glazbena darovitost, muzikalnost i glazbena sposobnost. Otkrivanje darovitosti u glazbi se događa već prije šeste godine djetetova života. No, nije uvijek tako. Neprimjećivanje djetetove darovitosti se često događa kod one djece koja nemaju pozitivno obiteljsko okruženje ili su zbog svoje strastvene nepokornosti i neovisnosti društveno obilježena ili izolirana. Zato nije rijedak slučaj ne prepoznavanja glazbenih talenata u općeobrazovnome školskom sustavu. Još veću odgovornost ima učitelj onoga učenika čiji roditelji nisu motivirani i sposobni za preuzimanje brige oko razvijanja nadarenosti. Cilj je istraživanja bio ispitati na koji način učitelji individualne nastave (nastave instrumenta) u glazbenoj školi prepoznaju darovite učenike, na koje poteškoće nailaze u radu s njima, kakva je suradnja s roditeljima te djece i što bi promijenili u obrazovnom sustavu kako bi taj proces bio što uspješniji. Istim pitanjima kroz intervju ispitani su i učitelji razredne nastave općeobrazovne škole. Upravo su oni nakon obitelji prvi prepoznavatelji ranih signala glazbene darovitosti. Oni će, u slučaju zanemarivanja talenta od strane obitelji, sami predložiti daljnje glazbeno obrazovanje darovitoga djeteta. Dobiveni rezultati pokazali su vrlo dobru upućenost učitelja instrumenta u glazbene sposobnosti i razumijevanje darovitosti u glazbi. Isto tako, učitelji razredne nastave raspolažu s dovoljnom količinom znanja o glazbenoj darovitosti i svjesni su svoje važne uloge u njenom prepoznavanju. I jedni i drugi naveli su nekoliko smjernica po kojima bi rad s darovitima trebao težiti. Došlo se do spoznaje koji su nedostaci u obrazovanju glazbeno darovitih učenika, obrazovanju učitelja za rad s glazbeno darovitom djecom te su predložene smjernice za bolju suradnju škole, obitelji i nadležnog ministarstva u obrazovanju glazbeno darovitih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zrinka Šimunović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimunović, Zrinka
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 93-94 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Šimunović, Z. (2012) Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi. U: Peko, A. (ur.)Didaktički izazovi.
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {93-94}, keywords = {glazbeno daroviti u\v{c}enici, glazbeno obrazovanje, glazbene sposobnosti, u\v{c}itelji instrumenta, u\v{c}itelji razredne nastave}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Otkrivanje i rad s darovitim u\v{c}enicima u glazbenoj \v{s}koli}, keyword = {glazbeno daroviti u\v{c}enici, glazbeno obrazovanje, glazbene sposobnosti, u\v{c}itelji instrumenta, u\v{c}itelji razredne nastave}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {93-94}, keywords = {musically gifted students, musical education, musical ability, musical instrument teachers, primary school teacher}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Detecting and working with gifted students in a music school}, keyword = {musically gifted students, musical education, musical ability, musical instrument teachers, primary school teacher}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font