Pregled bibliografske jedinice broj: 620830
Muški i/ili ženski razredi: učenje i vrednovanje učenika s obzirom na spolne razlike
Muški i/ili ženski razredi: učenje i vrednovanje učenika s obzirom na spolne razlike, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 620830 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muški i/ili ženski razredi: učenje i vrednovanje učenika s obzirom na spolne razlike
(Male and / or female classes: teaching and evaluation of students with respect to gender differences)
Autori
Bedeković, Amelia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.02
Godina
2013
Stranica
82
Mentor
Hrvatić, Neven
Neposredni voditelj
Marija Bartulović
Ključne riječi
spolne razlike u učenju; učenje; vrednovanje
(gender differences in learning; teaching; assessment)
Sažetak
Muškarci i žene psihološki se razlikuju, a veliki je dio tih razlika uvjetovan biološki. Različitosti u mozgu utječu na različit način razmišljanja, ponašanja, reagiranja i učenja, a kako se radi o središnjem živčanom sustavu, te se razlike odnose i na djevojčice i dječake, odnosno, uočljive su i u ranijoj dobi. Jednak pristup učenicima i učenicama svakako je u obrazovnim institucijama nužan, spolna je diskriminacija apsolutno neprihvatljiva, no potreba za uočavanjem i razumijevanjem drugačijih mogućnosti učenja djevojčica i dječaka također je neizbježna. Muški razredi i muške škole postoje s razlogom, no odgovor na pitanje ovog rada, je li muški razred rješenje za smanjivanje akademskih razlika, je li on dugoročno pogodniji za razvoj dječaka u muškarca, negativan je: potrebna je promjena obrazovnih politika, no razdvajanje spolova bila bi nepogodna krajnost. Muško-ženski razredi koji bi pogodovali razvoju muškog i ženskog mozga simultano opisani su kao ultimativni prema prijedlogu Michaela Guriana, a činjenica da je ta ideja razrađena do mjere pokreta čije se ideje respektiraju, ukazuje na važnost osvještavanja o biološki-spolnim razlikama i u okviru pedagogije, odgoja i obrazovanju u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija